Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK


Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L244/2016 Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
L244/2016
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal
Număr de înregistrare: 100
Data de postare a opiniei: 29.02.2016 23:04:00
De la: Horatiu Vasilescu
Textul opiniei: Consiliul local trebuie sa ia în considerare directionarea unor venituri pentru finantarea reabilitarii si consolidarii cladirilor de patrimoniu. Pentru cladirile de patrimoniu aflate în proprietatea publica sau privata a statului, este obligat sa o faca, conform art. 50 din L422/2001. Acolo unde autoritatile publice nu pot prevedea fonduri pentru protejarea monumentelor trebuie gasite instrumente legale care sa permita accesarea de fonduri (pot fi gândite subventii pentru interventii asupra cladirilor de patrimoniu, se poate crea un program de credite, cu partener BNR/CEC în conditii cât mai favorabile proprietarilor, etc)
a. Cofinantarea de la bugetul local a costurilor de avizare a lucrarilor si simplificarea procedurilor birocratice b. Cofinantarea costurilor de reabilitare, reparatii si întretinere a cladirilor istorice c. Scutire de la plata impozitului pe proprietate pentru cladirile de patrimoniu din ansamblurile si siturile monument istoric Toate stimulente descrise mai sus sunt în masura sa ajute întretinerea proprietatilor de patrimoniu, fiecare cu un anume grad de reusita. Dintre toate, masura descrisa la punctul b) este cea mai importanta, având în vedere costurile de reabilitare, reparatii si întretinere a cladirilor istorice, ca pondere în cadrul unul proiect, spre deosebire de costurile de avizare sau de costul impozitului. Astfel de programe de stimulare nu sunt însa suficiente. Ele se lupta cu efecte, dar nu si cu cauzele ce au condus la aceasta situatie sensibila a imobilelor de patrimoniu. Trebuie crescut nivelul de constientizare al populatiei asupra problematicii cladirilor de patrimoniu si a cladirilor aflate în zone istorice în general, prin proiecte ale autoritatilor sau realizate cu sprijinul lor (despre valoarea patrimoniului construit, drepturi si obligatii, tipuri de intervetie etc)

L244/2016
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal
Număr de înregistrare: 101
Data de postare a opiniei: 29.02.2016 22:46:00
De la: Cosma Petrovici
Textul opiniei: -sumele rezultate din cresterea impozitelor percepute de la proprietari, persoane fizice si juridice ar trebui folosite pentru realizarea unei baze de date, actualizata la zi, a starii infrastructurii tuturor retelelor de utilitati. Din analiza ei se poate face o strategie de reabilitare a acestor retele in special in cartierele din zona istorica a Brasovului. Cunoscand indicatorii tehnici ai acestor retele avizarea se va putea face operativ( eventual chiar on line) si mai ieftin. - realizarea si prezentarea etapizata a unei lucrari pilot de reabilitare sau de reparare a unui imobil proprietatea primariei, pentru ca proprietarii care doresc sa execute acest fel de lucrari sa se poata informa detaliat privitor la solutii tehnice, juridice, costuri, surse de finantare. - acolo unde proprietarul nu dispune de posibilitati financiare pentru executarea lucrarilor de reabilitare, reparare a imobilului sau, sa poata oferi o parte a acestuia unui investitor care sa sustina financiar lucrarile. In cadrul primariei se poate infiinta un birou care sa coordoneze informational si juridic realizarea unor asemenea conventii si sa urmareasca corecta lor aplicare.


L244/2016
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal
Număr de înregistrare: 102
Data de postare a opiniei: 29.02.2016 22:42:00
De la: Neagu Laurentiu
Textul opiniei: Iluzia autorita?ilor locale (Consiliul Local ?i Primaria Bra?ov) de a rezolva problema finan?arii lucrarilor de reabilitare ?i între?inere a cladirilor ?i zonelor de patrimoniu prin obligarea locuitorilor de a plati atât impozite pe cladirile de patrimoniu, cât ?i amenzi pentru ca nu le pot repara, scoate în eviden?a o lipsa crasa de competen?a, dezinteres total fa?a de patrimoniul construit al ora?ului ?i necunoa?terea nivelului de trai al popula?iei.
Exista ?i varianta implicarii mafiei imobiliare locale, care va ac?iona atunci când popula?ia din Centrul istoric va acumula datorii la stat provenite din impsibilitatea de a achita impozitele ?i amenzile ?i va fi evacuata din aceste cladiri. Scutirea de la plata impozitului pentru zona Centrului istoric ar face ca proprietarii sa fie mai responsabili, iar crearea unui fond de co-finan?are a lucrarilor de reabilitare în bugetul local ar contribui la revigorarea arhitecturala ?i sociala a zonei ?i ar demonstra interesul autorita?ilor locale pentru patrimoniul orasului Brasov.

L244/2016
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal
Număr de înregistrare: 103
Data de postare a opiniei: 29.02.2016 22:22:00
De la: Vasu Octavian
Textul opiniei: PROPUNERE : eliminarea impozitarii cladirilor monumente istorice cuplata cu obligativitaea de a le întretine în buna stare de functionare. Contributia Organelor Locale la o “întretinere în buna stare” ar consta din facilitarea întocmirii si aprobarii documentatiei de restaurare a fatadelor dar si ,daca exista competenta necesara pe plan local de a oferi consultanta pentru implementarea unor masuri de reabilitae termica si reducere a consumurilor de energie precum si cresterea calitatii locuirii (reducerea umiditatii, eliminarea mucegaiurilor, algelor ,radiatiilor eloctromagnetice, poluarii sonore si a poluarii aerului) Concluzie: Sunt împotriva impozitarii cladirilor cu statut de monument istoric atât timp cât nu cunosc ratiunile luarii acestei decizii si destinatia folosirii fondurilor suplimentare colectate pe aceasta cale.

L244/2016
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal
Număr de înregistrare: 104
Data de postare a opiniei: 29.02.2016 21:59:00
De la: Creosteanu Kristina
Textul opiniei: PROPUNERE: In Legea 227/2015 la Cap. II- Impozitul pe cladiri ?i taxa pe cladiri: Art. 456-Scutiri: trebuie mutate liniile a) si b) de la alineatul (2) la alineatul (1) - pentru a se institui obligativitatea scutirii de impozite pe cladiri pentru cladirile monument istoric ?i pentru cele situate în situri de protec?ie de arhitectura
la Cap XI- Dispozi?ii finale: Art. 502-Abrogarea actelor normative: trebuie anulat punctul 15 de la alineatul (1), ?i astfel reintra în ac?iune art. 41 din Legea 422/2001 a monumentelor istorice
Motivație: 
Consiliile locale aplică în mod diferit Art. 456 – Scutiri de la plata impozitului pe clădiri.
Unele Consilii Locale (de exemplu Sibiu și Sighișoara) au menținut scutirea de la plata impozitului pe clădiri și terenuri a clădirilor cu statut de monument istoric și a celor aflate în zona de protecție de arhitectură.
Alte Consilii Locale (de exemplu Brașov) a eliminat scutirea de la plata impozitului pe clădiri și terenuri a clădirilor cu statut de monument istoric, iar pentru situri de protecție de arhitectură scutirea nu se aplica nici anterior.
În plus, Consiliile Locale din România NU ALOCĂ FONDURI ÎN BUGETELE LOCALE cu toate că structura bugetului local  le permite acest lucru (Cap. Cheltuieli, Partea a IV-a - Servicii si dezvoltare publică, locuințe, mediu și ape, TITLUL XII Active Nefinanciare- liniile bugetare: Dezvoltarea sistemului de locuințe – cod 70020301, Alte cheltuieli in domeniul locuințelor - cod70020330, Alte servicii în domeniile locuințelor, serviciilor și dezvoltării comunale – cod 700250).
Consiliile Locale și Județene din România NU ALOCĂ FONDURI pentru co-finanțarea lucrărilor de  reparare, reabilitare și întreținere a clădirilor monument istoric și a siturilor de protecție de arhitectură, deși Legea 422/2001 privind monumentele istorice prevede acest lucru (Titlul IV- Responsabilitățile proprietarilor de monumente istorice și ale autorităților publice locale, Art. 36-39 și Art. 40-44).
Întâlnirile publice între autoritățile publice locale și cetățeni organizate în perioada ianuarie-februarie 2016 în Brașov, Sibiu și Sighișoara privind impozitarea clădirilor de patrimoniu au demonstrat că:
• Cetățenii solicită insistent constituirea unor fonduri cu destinația specială privind co-finanțarea lucrărilor de  reparare, reabilitare și întreținere a clădirilor monument istoric și a siturilor de protecție de arhitectură și gestionarea totală transparență a acestor fonduri
• Autoritățile locale preferă să colecteze venituri din impozite pe clădiri de patrimoniu, fără să contribuie în nici un fel la reabilitarea/întreținere lor și nu sunt interesate de asigurarea nivelului de trai decent pentru locuitorii Centrelor istorice ale localităților
 



Go to top