Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK


Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă

Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie

Număr de înregistrare: 439
Data de postare a opiniei: 01.07.2016 15:33:00
De la: Gheorghe Adrian
Textul opiniei: Este inacceptabil din punct de vedere moral ca un sofer care conduce pe contrasens, care depaseste peste linie continua simpla sau dubla, sau care circula pe sensul opus al unei strazi cu sens unic sa fie indreptatit la despagubiri din partea unui sofer care circula regulamentar si la intalnirea semnului cedeaza trecerea, acorda prioritate din directia traficului regulamentar. Aveti atasat un clip demonstrativ pentru aceasta situatie, unde practica din asigurari si cea a agentilor rutieri este sa declare vinovat soferul care circula regulamentar, iar cel care circula pe contrasens, sau care depaseste peste linie continua simpla/dubla, incalcand alte articole din codul rutier sa-si repare masina pe RCA-ul primului. https://www.youtube.com/watch?v=rdo8VC6HWNA
In sustinerea acestui demers as propune suplimentarea articolului 36 din capitolul V sectiunea 1 "Obligatiile participantilor la trafic" cu urmatorul aliniat (4) Conducatorilor de vehicule, cu exceptia celor cu regim prioritar, le este interzisa circulatia pe contrasens cand nu efectueaza o depasire regulamentara sau pe sensul opus al unui drum semnalizat "Sens unic", fiind singuri vinovati in cazul producerii unui eveniment rutier. Si modificarea informatiilor din anexa Indicatoarelor rutiere de prioritate, pentru indicatorul Cedeaza Trecerea, cu urmatoarea formulare: Se amplaseaza pe drumul public fara prioritate, la intersectia acestuia cu un drum public prioritar. La intalnirea acestui indicator, conducatorul de vehicul este obligat sa reduca viteza si sa se asigure ca pe drumul prioritar nu circula vehicule si abia apoi poate sa patrunda in intersectie. Daca pe drumul prioritar circula alte vehicule, în conformitate cu prevederile legale privind circulatia pe drumurile publice, conducatorul de vehicul este obligat sa opreasca pentru a le acorda prioritate. Cu respect si speranta ca intelegeti imoralitatea acestui gen de situatii


Număr de înregistrare: 436
Data de postare a opiniei: 28.06.2016 15:19:00
De la: Simu Mihai
Textul opiniei: In proiectul de lege sa se stipuleze clar ca ridicarea masinilor poate fi facuta doar in prezenta unui politist de la politia rutiera si cu fotografierea in prealabil a pozitiei masinii inainte de ridicare din cel putin 3 unghiuri. Astfel se vor evita abuzurile si contestatiile ulterioare. De asemenea legea ar trebui sa precizeze clar ca ridicarea automobilului se va face dupa cel putin 10 minute de stationare, daca in acest interval soferul revine la masina sa primeasca doar amenda de parcare neregulamentara care sa fie marita la jumatate din pretul ridicarii autoturismului. In acest fel se va face o educare a soferului (nu i se ridica din prima masina) si nu va duce la o ura si o lupta contra sistemului a celor indisciplinati. De asemenea, valoarea amenzii de ridicare sa fie proportionala cu masina ridicata (daca este dacia din 1900 toamna mai mica daca este un bolid sport de mii de euro amenda sa fie cel putin 1% din valoarea masinii. In acest fel cei cu bani nu vor mai lua in deradere legile tarii pentru ca ei au bani si isi pot permite. Multumesc si sper ca macar o parte din sugestii sa fie implementate. Trebuie sa facem educare si preventie nu pedepsire ce duce la razvratire. :)


Număr de înregistrare: 418
Data de postare a opiniei: 09.06.2016 10:25:00
De la: Andrei Cordun
Textul opiniei: Buna ziua Va rog sa fie trecut si politistul local rutier cu dreptul de a dispune ridicarea autoturismelor stationate neregulamentar pt ca,conform legii 155/2010 art 7 lit h unde scrie:politistul local poate dispune ridicarea autorurismelor stationate neregulamentar.Va multumesc



Go to top