b500/2016
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fară stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale
|
Număr de înregistrare: |
479
|
Data de postare a opiniei: |
09.11.2016 10:44:00
|
De la: |
ciontu ana
|
|
Textul opiniei: |
Având în vedere modificarile propuse de dvs., consider faptul ca se impune modificarea si a altor prevederi dupa cum urmeaza: - la art. 9 alin (1) unde este folosita expresia “prin scrisoare recomandata cu aviz de primire” – ar fi util sa fie adaugata si expresia “sau prin afisare la ultimul domiciliu al proprietarului “. ARGUMENTE: 1. cred ca in procent de peste 50% scrisorile vin retur de la posta cu stampila destinatar lipsa domiciliu; 2. în urma identificarii proprietarului în Baza de Date MAI, poate sa reiasa faptul ca proprietarul este decedat iar un urma demersurilor ulterioare la DITL si la Camera Notarilor Publici, pentru identificarea mostenitorilor, suntem informati ca înca nu s-a deschis succesiune.
- la art. 6 alin (1) unde este folosita expresia “prin anunt publicat într-un cotidian local”– ar fi de optat pentru aducerea la cunostiinta printr-o alta modaliate “prin publicare pe site-ul Politiei Locale, al Primarie, sau la avizier “. ARGUMENTE: - costul de publicare al unui anunt este de cel putin 300 lei (probabil o suma mai mare decat cea obtinuta in urma valorificarii la REMAT), deoarece pentru a publica anuntul este obligatoriu ca acesta sa cuprinda numele institutiei, actul normativ aplicabil, date despre vehicul, locul depistarii, termenul in care trebuie sa-l ridice, probabil si conditiile restituirii vehiculului, iar având în vedere ca anuntul trebuie publicat înainte de expirarea termenului de 10 zile conform somatiei aplicate pe orice vehicul fara placute cu nr. de inmatriculare, care ulterior ar intra in procedura de publicare a anuntului si daca, totusi, vehiculul ar fi ridicat de pe domeniul public, de catre proprietar/detinator legal, s-ar ajunge la situatia de a se cheltui suma de min 300 de lei pentru fiecare vehicul luat in evident.
- la art. 10 alin (1) ati precizat ca valorificarea vehiculelor sa fie facuta doar prin predarea la unitatile de colectare a deseurilor, insa consider ca este necesar sa mentionati sa fie valorificat si prin vanzare. ARGUMENTE: - intentionati sa fie ridicate de pe domeniile publice vehiculele care nu mai îndeplinesc conditiile legale de circulatie (probabil 10% din vehiculele aflate pe domeniul public carora le-a expirat ITP-ul), fapt pentru care multe dintre aceste vehicule sunt în stare fizica corespunzatoare, cu vechime de cativa ani, de diferite marci chiar scumpe si cu siguranta nu este o buna valorificare prin predare la REMAT. Deasemenea, pentru predarea la REMAT trebuie sa fie facuta în anumite conditii (licitatie sau prin inaintare si primire de oferte de la unitatile existente), deoarece aceste unitati sunt private si nu cred ca ar fi legala simpla predare la una dintre.
- la art. 3 alin (3) este precizat: inventarierea, expertizarea, ridicarea, transportarea si depozitarea autovehiculului si a bunurilor aflate în interiorul acestora, prin grija agentului constatator, într-un loc special amenajat de catre autoritatile administratiei publice locale, insa consider ca în loc de inventariere si expertizare sa fie înlocuit cu “sigilarea autovehiculului” ARGUMENTE: - majoritatea vehiculelor sunt incuiate, nu se dispune de chei, deschidera acestora cum se poate face? probabil prin angajarea unui lacatus mecanic, care in ce conditii poate fi angajat? … fapt pentru care se mai adauga costuri, inventarierea tuturor obiectelor gasite (carpe, suruburi, piulite, bidoane, hartii etc.) care cine îsi asuma faptul ca nu pot fi valorificate si cum s-ar valorifica, la fel si in situatia expertului, care sunt modalitatile de angajare?... costuri de expertizare. Situatii care au generat ca la multe institutii sa existe vehicule confiscate si sa nu se mai poata scapa de ele.
|
|
|
|