Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Actele adoptate de Comisia pentru Afaceri Europene a Senatului României în urma şedinţei din 12 noiembrie 2013

În data de 12 noiembrie a.c. a avut loc şedinţa săptămânală a Comisiei pentru Afaceri Europene a Senatului României. Lucrările comisiei au fost conduse de doamna senator Popa Mihaela, Vicepreşedinte al Comisiei pentru Afaceri Europene.
 
Pe ordinea de zi au fost supuse dezbaterii următoarele proiecte legislative:
 
1. Proiect de lege pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr.17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pentru anul 2013 – L 548
Proiectul de ordonanţă are ca obiect de reglementare rectificarea bugetului de stat pe anul 2013, în sensul diminuării veniturilor cu suma de 1.909,3 milioane lei şi al cheltuielilor cu suma de 704,7 milioane lei, cu majorarea corespunzătoare a deficitului bugetar cu suma de 1.204,6 milioane lei.
Membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au dezbătut propunerea și au hotărât cu majoritate de voturi să adopte aviz favorabil fără amendamente.
 
2. Proiect de lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2013 cu privire la rectificarea  bugetului de stat pe anul 2013 – L 605
Proiectul de ordoanţă de urgenţă are ca obiect rectificarea bugetului de stat pe anul 2013.
Prin  proiectul de act normativ se propune:
o          Impozitul pe profit: - 64,8 milioane lei;
o          Impozit pe venit şi salarii: - 205,9 milioane lei;
o          Taxa pe valoare adăugată: - 635,6 milioane lei din care 270,6 milioane lei sume alocate unităţilor administrativ-teritoriale;
o          Accize: - 648,1 milioane lei;
o          Alte impozite şi taxe generale pe bunuri şi servicii: - 124 milioane lei;
o          Impozit pe comerţul exterior şi tranzacţii internaţionale: 150 milioane lei;
o          Venituri nefiscale: - 1.133 milioane lei.
Membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au dezbătut propunerea și au hotărât cu majoritate de voturi să adopte aviz favorabil fără amendamente.
 
3. Proiect de lege privind unele măsuri pentru facilitarea schimbului transfrontalier de informaţii referitoare la încălcările normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră şi pentru facilitarea executării sancţiunilor aplicate acestor încălcări – L 551
Proiectul de lege are ca obiect de reglementare instituirea unor măsuri pentru facilitarea schimbului transfrontalier de informaţii referitoare la încălcările normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră şi pentru facilitarea executării sancţiunilor aplicate.
            Astfel în textul Proiectului de lege se stabileşte:
•          autoritatea publică română responsabilă cu schimbul transfrontalier de informaţii
•          modalitatea de efectuare a schimbului de informaţii
•          modalitatea de informare de către autorităţile române competente a proprietarului/deţinătorului autovehiculului cu privire la încălcarea pe teritoriul României a normelor de siguranţă rutieră
•          regimul juridic al încălcărilor normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră, ce au fost săvârşite pe teritoriul României
Proiectul de lege transpune dispoziţiile Directivei 2011/ 82/ UE de facilitare a schimbului transfrontalier de informaţii privind încălcările normelor de circulaţie.
Membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au dezbătut propunerea și au hotărât cu majoritate de voturi să adopte aviz favorabil fără amendamente.
 
4. Propunere de  DIRECTIVA A PARLAMENTULUI EUROPEAN SI A CONSILIULUI privind serviciile de plată în cadrul pieţei interne, de modificare a Directivelor 2002/65/CE, 2013/36/UE şi 2009/110/CE şi de abrogare a Directivei 2007/64/CE - COM (2013) 547 final
Prezenta propunere de directivă va permite consumatorilor şi comercianţilor să beneficieze pe deplin de piaţa internă, în special în ceea ce priveşte comerţul electronic. Scopul propunerii este acela de a contribui la dezvoltarea în continuare a unei pieţe a plăţilor electronice la nivelul UE, care va permite consumatorilor, comercianţilor şi altor actori de pe piaţă să beneficieze pe deplin de avantajele pieţei unice a UE, în acord cu Strategia Europa 2020 şi cu agenda digitală.
Membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au dezbătut propunerea europeană şi au adoptat, cu majoritate de voturi, raport de admitere. 
 
5. Propunere de REGULAMENT AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ŞI AL CONSILIULUI privind comisioanele interbancare pentru operaţiunile de plată pe baza de card - COM (2013) 550 final
Regulamentul vizează să stabilească cerinţe uniforme tehnice şi comerciale aplicabile operaţiunilor de plată cu cardul efectuate în Uniune, în cazul în care atât prestatorul de servicii de plată al plătitorului, cât şi cel al beneficiarului plăţii au sediul în Uniune. Vizează instituirea unor condiţii şi drepturi standardizate pentru serviciile de plată prezente pe piaţă, în beneficiul consumatorilor şi al întreprinderilor din întreaga Uniune.
Membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au dezbătut propunerea europeană şi au adoptat, cu majoritate de voturi, raport de admitere. 
 
6. Propunere de DIRECTIVĂ A PARLAMENTULUI EUROPEAN ŞI A CONSILIULUI de modificare a Directivei 2009/138/CE privind accesul la activitate şi desfăşurarea activităţii de asigurare şi de reasigurare (Solvabilitate II) în ceea ce priveşte data de transpunere şi data de aplicare, precum şi data de abrogare a anumitor directive - COM (2013) 680 final
Propunerea urmăreşte modificarea Directivei 2009/138/CE pentru a ţine cont de noua arhitectură de supraveghere pentru asigurări şi, mai specific, de înfiinţarea la 1 ianuarie 2011 a Autorităţii Europene pentru Asigurări şi Pensii Ocupaţionale (EIOPA) [COM(2011) 8, COD 2011/0006] (Omnibus II) şi intrarea în vigoare a Tratatului de la Lisabona, care a impus transformarea abilitării Comisiei de a adopta măsuri de punere în aplicare în abilitare a Comisiei de a adopta acte de punere în aplicare şi acte delegate în conformitate cu articolul 290 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene.
Această directivă a fost emisă în contextul negocierilor pe pachetul legislativ privind Omnibus II (Directivele 2003/71/EC şi 2009/138/EC), şi se referă la fixarea datei de transpunere Omnibus II. Se numeşte pe scurt Quick Fix Directive II (QFD II) şi are în vedere a anula QFD I (Directiva 2012/23/EU), care fusese emisă de asemenea pentru a stabili data transpunerii Omnibus II.
Membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au dezbătut propunerea europeană şi au adoptat, cu majoritate de voturi, raport de admitere cu observaţii pe proporţionalitate, urmând ca Senatul să treacă la demersurile necesare formulării unei Opinii. 
 
7. Propunere de REGULAMENT AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ŞI AL CONSILIULUI de modificare a Regulamentului (CE) nr. 718/1999 al Consiliului privind politica capacităţii flotei Comunităţii cu scopul de a promova transportul pe căile navigabile interioare - COM (2013) 621 final
Obiectivul principal constă în reglarea capacităţii flotelor, astfel încât să se poată preveni agravarea supra - încărcării pieţei căilor navigabile interioare din Uniunea Europeană.
Membrii Comisiei pentru Afaceri Europene au dezbătut propunerea europeană şi au adoptat, cu majoritate de voturi, raport de admitere. 
 


Go to top