Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR PLUS Raoul Trifan: „Școlile se închid ultimele și se deschid primele”

Senatorul USR PLUS de Timiș, Raoul Trifan cere autorităților să ia toate măsurile epidemiologice pentru a asigura funcționarea normală a școlilor chiar și în condiții de pandemie.
Într-o declarație politică, senatorul USR PLUS argumentează că fără implementarea unor strategii eficiente de testare combinate cu alte metode pro-active de prevenire a infectărilor, există riscul ca prejudiciile aduse procesului de educație și bunăstării să fie, pe termen lung, afectate într-un mod irecuperabil.
 
Raoul Trifan: ”Prioritatea ar trebui să fie identificarea și implementarea unei strategie eficiente de testare care să înlăture marea parte a pericolelor cauzate de infecțiile cu SARS-CoV-2. Impactul general asupra copiilor forțați să participe online la cursuri este dificil de cuantificat, dar este, fără îndoială, unul profund negativ. O povară semnificativă o poartă mai ales copiii cu nevoi speciale, cei care suferă de diverse tulburări cognitive pentru că ei găsesc în rutina școlară ancora de care au nevoie pentru a-și menține viața în ordine. Dacă orele se mută în online există un risc ridicat ca problemele acestora să se exacerbeze și chiar să apară altele noi”
.
În declarația sa politică, senatorul USR PLUS Raoul Trifan dă exemplul altor țări europene, precum Germania, unde elevii sunt testați periodic chiar dacă rata de vaccinare este de 65%, Austria care-și testează elevii și profesorii, indiferent dacă s-au vaccinat sau nu, ori Olanda unde elevii și profesorii nevaccinați din învățământul secundar trebuie să se testeze de două ori pe săptămână.
 
Concluzia declarației politice a senatorului USR PLUS de Timiș, Raoul Trifan, este evidentă: avem nevoie de o strategie națională de testare a elevilor și profesorilor, una care să fie eficientă în depistarea din timp a persoanelor infectate și care să permită menținerea școlilor deschise și prezența vastei majorități a elevilor în sala de clasă.
 
Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:
 
”Școala online afectează iremediabil generațiile actuale de elevi din România”
 
În toată Europa, autoritățile locale și centrale aplică principiul „Școlile se închid ultimele și se deschid primele”. În condițiile în care acum există multiple vaccinuri împotriva SARS-CoV2, iar testele rapide tip antigen sunt mai accesibile ca niciodată, nu avem nicio scuză pentru mutarea orelor în online și supunerea copiilor la efectele negative pe care acest lucru le presupune.
 
Printre recomandările adoptate de UNICEF, OMS și UNESCO pentru menținerea școlilor deschise și în siguranță se numără și implementarea unei strategii eficiente de testare. În caz contrar, cele trei instituții avertizează în legătură cu prejudiciile aduse procesului de educație și bunăstării pe termen lung a societății.
 
La nivelul Uniunii Europene, observăm un efort consistent de testare a elevilor și profesorilor, inclusiv acolo unde rata de vaccinare este foarte ridicată. În Germania elevii sunt testați periodic chiar dacă rata de vaccinare este de 65%. În Austria sunt testați și elevii și profesorii, indiferent dacă s-au vaccinat sau nu. În Olanda elevii și profesorii nevaccinați din învățământul secundar trebuie să se testeze de două ori pe săptămână. Iar exemplele pot continua.
 
Este de neînțeles de ce în România este posibilă mutarea completă a cursurilor în online dacă rata de infectare din localitate depășește indicele de 6 cazuri la mia de locuitori sau dacă în rândul elevilor sau profesorilor apare un caz de infecție. Prioritatea ar trebui să fie identificarea și implementarea unei strategii eficiente de testare care să înlăture marea parte a pericolelor cauzate de infecțiile cu SARS-CoV-2. Impactul general asupra copiilor forțați să participe online la cursuri este dificil de cuantificat, dar este, fără îndoială, unul profund negativ. 
 
O povară semnificativă o poartă mai ales copiii cu situație materială precară, copiii din rural și copiii cu nevoi speciale, cei care suferă de diverse tulburări cognitive; pentru că ei găsesc în rutina școlară ancora de care au nevoie pentru a-și menține viața în ordine. Dacă orele se mută în online există un risc ridicat ca problemele acestora să se exacerbeze și chiar să apară altele noi. 
 
Acum mai mult ca niciodată, după aproape doi ani de pandemie, timp în care am simțit cu toții efectele acesteia asupra societății românești și copiilor noștri, avem nevoie de o strategie națională de testare a elevilor și profesorilor. Una care să fie eficientă în depistarea din timp a persoanelor infectate și care să permită menținerea școlilor deschise și prezența vastei majorități a elevilor în sala de clasă. 
 
Avem chiar și testele necesare, doar că ele adună praf prin depozitele DSP-urilor județene. Haideți să le folosim și să ne asigurăm că această pandemie nu își mai lasă amprenta urâtă pe viețile copiilor și pe societatea românească. Trebuie doar să vrem și să fim proactivi în implementarea acestor măsuri de care depinde viitorul nostru, al tuturor.”

 
 



Go to top