Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Radu Mihail: ”Proiectul podului de peste Prut, parte a autostrăzii Tîrgu Mureș – Ungheni este blocat din cauza lipsei de voință politică a guvernului socialist de la Chișinău”

Proiectul podului de peste Prut, parte a Autostrăzii A8 Târgu Mureș – Iași -Ungheni, este blocat din cauza întârzierii unui acord bilateral cu autorităție de la Chișinău, atrage atenția senatorul USR PLUS de Diaspora, Radu Mihail. Podul este tronsonul din autostradă cu cele mai mari șanse de a fi primul încheiat și va fi construit cu bani românești și europeni.

Pe de altă parte, procedura de obținere a acordului de mediu pe partea românească are și o componentă transfrontalieră, iar autoritățile de la Chișinău nu au exprimat niciun punct de vedere la solicitările adresate de Ministerul Transporturilor de la București.
 
Radu Mihail, Senatorul USR PLUS de Diaspora, consideră că autoritățile moldovene ar avea toate motivele pentru accelerarea proiectului, având în vedere beneficiile sociale și economice pe care un asemenea obiectiv le-ar avea pentru comunităție de pe ambele maluri ale Prutului, nu să să pună piedici suplimentare.
 
Radu Mihail: ”Am aflat cu surprindere despre blocajul în relația cu autoritățile din Republica Moldova pe subiectul construirii unui pod nou peste Prut, la Ungheni. Pare că actualul guvern socialist nu vrea ca acest pod să fie construit de România sau cu fonduri europene.  Dacă guvernul socialist are o problemă ideologică în acest sens, blocarea unor obiecte de infrastructură care ar permite dezvoltarea Republicii Moldova e un gest cel puțin cinic în raport cu cetățenii. Reiterez că prioritatea noastră e să acordăm tot sprijinul necesar ca să conectăm Moldova la Uniunea Europeană, dincolo de partide și opinii personale, administrația trebuie să lucreze în folosul cetățeanului.”
 
În acest moment, studiul de fezabilitate este finalizat și mai trebuie obtinut acordul de mediu, procedura de obtinere fiind in derulare, conform legislatiei privind evaluarea impactului asupra mediului - legea nr.292 din 2018 - care transpune directiva europeana 52/2014/CE. Până în prezent au fost parcurse mai multe etape: evaluarea inițială, etapa de încadrare precum și impactul transfrontalier, dar până acum autoritățile moldovene nu au răspuns.



Go to top