Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

MARȚI, 24 FEBRUARIE 2015

Comisia pentru cultură şi media a Senatului a fost sesizată cu cererea formulată de Preşedintele României de reexaminare a Legii privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2013 pentru modificarea şi completarea Legii audiovizualului nr. 504/2002. Având în vedere dezbaterea amplă şi controversele generate de această lege, Comisia de cultură şi media a Senatului a decis să organizeze, marţi, 24 februarie 2015, o şedinţă la care să participe toate părţile interesate de prevederile acestei legi (autorităţi publice, companii beneficiare ale publicităţii derulate prin mass-media audiovizuală, agenţii de publicitate, precum şi posturi de televiziune care difuzează publicitate în condiţiile legii), dezbatere la care fiecare dintre cei prezenţi să-şi precizeze şi să-şi argumenteze poziţia.
 
La dezbatere au participat: d-na Carmen Elian, consilier superior în Ministerul pentru Societatea Informaţională, d-na Laura Georgescu preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului, d-na Laura Năstăsescu şi dl. Marian IVAN, inspectori de concurenţă în Consiliului Concurenţei, d-na Andreea Pomîrleanu,  Regulatory Affairs Expert Orange România, dl. Mihai Bonca, Marketing Director Bergenbier SA / Molson Coors Romania, d-na Dana Dobrescu, Director comunicare Unilever South Central Europe, dl. George Chiriţă, director al Asociaţiei Română de Comunicaţii Audiovizuale, dl. Ioan Mazilescu, director la Prima TV, d-na Nicoleta Popa, director la Naţional TV, d-na Lucia Antal, director de marketing la ProTV şi membru în board-ul IAA România, dl. Florian Turcilă, director distribuţie la Pro TV, d-na  Mihaela Rădulescu, director al Departamentului juridic la Antena 1, d-na Camelia Pătru, director economic la SRTv, dl. Laurenţiu Oprea, şeful Serviciului drepturi de autor din SRTV, dl. Ştefan Iordache, CEO Publicis Groupe Romania şi vicepreşedinte IAA România, d-na Maria Ppredoiu, Associated Marketing Director P&G Central & Eastern Europe şi membru în board-ul IAA România, dl. Radu Florescu, CEO Centrade şi reprezentat Cable Direct (AXN, History, National Geographic, Cartoon Network, Boomerang, U TV), dl. Victor Popa, Regional Category Manager – European Media – SAB Miller/ Ursus Breweries, dl. Bogdan Enoiu, CEO McCann Erickson Group România şi dl. Mihai Trandafir, Director Media Operations McCann Erickson Romania.
 
Principalul problemă ridicată de OUG nr. 25/2013 şi faţă de care cei prezenţi au avut poziţii nuanţate şi, câteodată, divergente, este cea a modalităţii prin care se poate realiza publicitatea radiodifuzată, respectiv, în urma unor contracte directe încheiate între clienţi şi radiodifuzori sau prin intermediul unor agenţii de publicitate. Intervenţiile participanţilor la întâlnire au mers de la contestarea dreptului statului de a interveni, prin intermediul unor reglementări legislative, în relaţiile contractuale ale unor agenţi economici de drept privat şi până la efectele financiare negative pe care aplicarea acestei ordonanţe le-a avut asupra cifrei de afaceri a unor companii şi chiar asupra bugetului statului.    
 
În cea ce-i priveşte, membrii Comisiei pentru cultură şi media, în frunte cu preşedintele Georgică Severin, au declarat că nu vor să influenţeze opiniile participanţilor. Dimpotrivă, scopul dezbaterii a fost tocmai ca senatorii să se informeze în legătură cu poziţiile şi opiniile tuturor celor implicaţi, urmând ca, într-o şedinţă viitoare, să poată lua decizii în cunoştinţă de cauză. De asemenea, parlamentarii au subliniat necesitatea găsirii, în final, a unor soluţii care, fără a putea mulţumi pe deplin pe toată lumea, să nu dezavantajeze în mod vizibil niciuna dintre părţi.


Go to top