S T A T U T U L

ASOCIAŢIEI  SENATELOR  DIN  EUROPA

 

 

Preambul :

         

          Subsemnaţii, Preşedinţi ai Senatelor din Europa, reuniţi la Paris la 8 noiembrie 2000,

am convenit asupra celor ce urmează :

 

Articolul 1 (Componenţa) :

 

1.       - Se constituie Asociaţia Senatelor din Europa, formată din Senatele următoare :

2.      –  Consiliul de Stat al Marelui Ducat de Luxemburg participă, în calitate de observator, la activităţile Asociaţiei.

3.      - Asociaţia Senatelor din Europa decide, prin consens, asupra admiterii ca membru deplin sau cu statut de observator, a oricărui alt Senat european care ar face această cerere.

 

Articolul 2 (Obiective) :

 

          Asociaţia Senatelor din Europa îşi fixează ca obiective dezvoltarea relaţiilor dintre membrii săi, promovarea bicameralismului în cadrul democraţiei parlamentare şi consolidarea identităţii şi a conştiinţei europene.

 

Articolul 3 (Activităţi) :

 

          Asociaţia Senatelor din Europa :

Articolul 4 :

 

          In activităţile Asociaţiei, sunt respectate autonomia şi poziţia constituţională ale fiecărei adunări parlamentare şi ale fiecărui Preşedinte.

 

Articolul 5 (Modalităţi de deliberare) :

 

          Asociaţia deliberează prin consens.

 

Articolul 6 (Reuniunile Asociaţiei) :

1. Reuniunea anuală a Preşedinţilor are loc la invitaţia şi sub preşedinţia Preşedintelui gazdă.

2. Preşedinţia Asociaţiei este asigurată, după încheierea unei reuniuni, de către Preşedintele care va găzdui următoarea reuniune ordinară. Acest Preşedinte asigură organizarea acestei reuniuni. El este asistat de către Preşedintele reuniunii precedente şi de către Preşedintele reuniunii viitoare; ei formează Biroul Asociaţiei.

3. Secretariatul Asociaţiei este asigurat, în aceleaşi condiţii, de către serviciile sau persoanele desemnate în acest scop de Preşedinţii gazde succesivi.

4. La sfârşitul fiecărei reuniuni, se stabilesc locurile de desfăşurare ale următoarelor două reuniuni ordinare.

5. La propunerea unui Preşedinte, susţinută de semnăturile a două treimi din ceilalţi Preşedinţi, poate fi convocată o reuniune extraordinară. Această reuniune se desfăşoară la sediul adunării al cărei Preşedinte este autorul iniţiativei.

Articolul 7 (Ordinea de zi) :

1. Cu ocazia fiecărei reuniuni, se stabileşte ordinea de zi a reuniunii următoare pe baza proiectului pregătit de către Preşedintele care va găzdui reuniunea.

2. Data desfăşurării şi proiectul de ordine de zi ale unei reuniuni extraordinare sunt comunicate Preşedinţilor cu cel puţin o lună înainte de această reuniune.

3. Rapoartele şi documentele de lucru sunt difuzate cu cel puţin două săptămâni înainte de data desfăşurării reuniunii.

Articolul 8 (Procesul verbal al reuniunilor) :

1. La sfârşitul fiecărei reuniuni, Preşedintele gazdă al reuniunii redactează un proces verbal care este transmis tuturor membrilor Asociaţiei.

2. Preşedinţia, precum şi oricare dintre membrii Asociaţiei, pot da publicităţii opiniile şi punctele de vedere pe care le-au exprimat în timpul reuniunii, fără ca această publicitate să angajeze Asociaţia în ansamblul său.

Articolul 9 (Limbi de lucru) :

1. Documentele scrise distribuite de către Preşedinţie sunt disponibile în franceză, în engleză şi, eventual, în limba Preşedintelui gazdă.

2. Toate contribuţiile membrilor Asociaţiei sunt disponibile în franceză şi/sau în engleză.

3. La fiecare reuniune a Preşedinţilor, se asigură traducerea simultană în franceză şi în engleză, precum şi, în măsura posibilului, în limbile naţionale ale celorlalţi membri ai Asociaţiei.

Articolul 10 (Amendamente) :

 

        Propunerile de modificare a prezentului statut trebuie să fie prezentate în scris de către unul sau mai mulţi Preşedinţi tuturor membrilor Asociaţiei cu cel puţin trei săptămâni înainte de reuniunea în decursul căreia vor fi examinate.

 

        Aceste propuneri sunt înscrise pe ordinea de zi a reuniunii. Ele fac obiectul unui raport prezentat de către Preşedintele care găzduieşte reuniunea.