Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK


Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L84/2018 Propunere legislativă pentru completarea Legii 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
L84/2018
Propunere legislativă pentru completarea Legii 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi
Număr de înregistrare: 15
Data de postare a opiniei: 11.01.2018 10:44:00
De la: catalin
Textul opiniei: Standardul de obiectivitate folosit pentru a motiva aceasta initiativa legislativa este infiorator. Nu numai ca nu sunt citate date ale Politiei din care sa rezulte ca, desi ar fi fost constatate acte de hartuire, cei care le-au comis nu au putut fi pedepsiti din pricina lipsurilor legislative. Singurele date folosite pentru a motiva initiativa legislativa sunt: statistica unui canal twitter ce contine date auto-raportate subiective, doua statistici grosiere a caror sursa este necunoscuta, un studiu presupus a fi fost realizat in 2014 de o organizatie americana a carei obiectivitate ridica numeroase semne de intrebare.
Daca s-ar putea renunta la incercarea de intensificare a neintelegerilor inerente dintre grupuri, ar fi mai important ca problema actelor de hartuire sa fie adresata in contextul unitatilor de invatamant. Incidenta fenomenului ar putea fi evaluata folosind informatiile detinute de directorii scolilor, iar pericolul social ar putea fi evaluat in contextul legal actual. In cadrul scolii, elevii nu beneficiaza de multe dintre drepturile de care se bucura persoanele adulte, se afla in incinta institutiei de invatamant independent de preferintele personale, au capacitate fizica si psihica limitata de a se apara, este aproape imposibila eliminarea sau macar izolarea elevilor cu perturbari de caracter, etc. Efectul pe termen lung al ameliorarii situatiei din scoli ar fi imens. In contextul "expunerii de motive", faptul ca adultii cu autoritate din scoli sunt, in mare parte, persoane de sex feminin, ar trebui sa faciliteze cu atat mai mult gasirea mecanismelor de oprire a acestor acte.
In privinta formarii relatiilor romantice, rolul tipic masculin este de a propune formarea unei relatii, iar cel tipic feminin este de a refuza sau accepta propunerea primita. Initiativa legislativa se afla in dezacord cu articolul 2 din legea 202/2002, defavorizand in mod exagerat asumarea rolului tipic masculin (asertiv, dar nu jignitor--fapt ce ar fi incriminat in contextul legii 61/1991)
Avand in vedere faptul ca legile statului Roman sunt impuse inclusiv, daca este necesar, prin folosirea fortei letale, precum si faptul ca legislatia din Romania nu incrimineaza denuntarea calomnioasa atunci cand actiunea de invinuire mincinoasa priveste o contraventie, pare iresponsabila includerea in legislatie a unor definitii "largi", bazate pe relatari subiective, in scopul stabilirii existentei/inexistentei unui pericol social.
Pentru a evita folosirea prevederilor legale intr-un mod ipocrit, ar trebui ca standardul acceptat pentru fundamentarea plangerii (exemplu: natura probelor prezentate de presupusa victima) sa fie acceptat in mod similar si in scopul dovedirii nevinovatiei persoanei impotriva careia s-a depus plangerea. "Forma initiatorului" favorizeaza fundamentarea plangerii pe baza relatarii unui disconfort subiective, in timp ce stabilirea nevinovatiei se poate realiza doar printr-un proces greoi si mare consumator de resurse (timp, bani, resurse psihice, etc), fara a beneficia (in cazul contraventiilor) de prezumptia de nevinovatie.
Avand in vedere diversitatea preferintelor romantice manifestate de diferite segmente ale populatiei, consider ca diferentierea operativa a actului volitiv in materie de relatii romantice nu este de competenta Politiei. Drept exemplu, se poate presupune ca succesul comercial al romanului "50 de umbre ale lui Gray" denota faptul ca un segment al populatiei feminine din Romania manifesta toleranta romantica pentru un model masculin aflat mult in afara normelor acceptate si impuse prin mecanisme sociale. Ar fi de presupus ca reprezentantii acestui segment prefera un proces de curtare romantica mai rapid si direct, fatza de preferintele altor segmente. In momentul in care aceasta toleranta este criticata de grupul de prieteni, este posibil ca persoana implicata sa incerce sa-si redefineasca rolul, din cel de actor voluntar, in cel de victima a unui act de hartuire.
Insarcinarea politistilor cu rolul de "cavaleri salvatori" ar descuraja asumarea acestui rol de catre membrii comunitatii, prin rationalizari de genul "nu am voie sa intervin, deoarece doar un politist poate constata incalcarea normelor sociale", sau "este ok sa nu ma implic, deoarece problema ar putea fi rezolvata de Politie".
Statisticile prezentate in "expunerea de motive" par incorecte: - una dintre caracteristicile comunitatilor functionale este respectarea relatiilor de reciprocitate (adica: te astepti sa primesti ceea ce esti dispus sa oferi). Aceasta regula pare sa nu fie compatibila cu observatia din cadrul "expunerii de motive" (daca 70% dintre femei ar oferi, la randul lor, ajutorul pe care se plang ca nu-l primesc, cred ca ar fi improbabil ca victimele actelor antisocial sa nu primeasca ajutor din partea comunitatii). - statistica potrivit careia "49% dintre femei sunt hartuite zilnic" pare sa reflecte mediul social al organizatiei Hollaback, mai mult decat realitatea din Romania: deoarece populatia feminina din Romania avand cel mai mare risc (varsta intre 15..39 de ani) reprezinta doar 29% din totalul populatiei feminine (conform INS), iar actele de hartuire sunt aproape inexistente in cazul persoanelor aflate in relatii romantice de lunga durata, se poate presupune fie ca (1) studiul nu este reprezentativ pentru Romania, fie ca (2) prin studiul din 2014 se incearca prezentarea unui "disconfort" drept "agresiune" in scopul justificarii unui raspuns agresiv din partea simpatizantilor acestei organizatii, indreptat impotriva unor oameni nevinovati.
-------------------- In privinta lipsei de obiectivitate a organizatiei Hollaback: - interviul in care fondatoarea organizatiei regreta ca actele de hartuire inregistrate au fost comise doar de persoane de culoare (https://www.fastcompany.com/3054525/how-the-founder-of-hollaback-made-a-career-out-of-fighting-street-harassment) -- declarand, in fapt, drept acceptabila tehnica frauduloasa de manipulare a setului de date prin excluderea rezultatelor negative - pagina de pe site-ul organizatiei, in care se eticheteaza drept "fake news" companiile de stiri in functie de culoarea politica (https://www.ihollaback.org/blog/2017/06/26/fake-news-and-harassment/)

L84/2018
Propunere legislativă pentru completarea Legii 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi
Număr de înregistrare: 8
Data de postare a opiniei: 04.01.2018 13:41:00
De la: Robin Molnar
Textul opiniei: Treaba unei femei nu este doar de a face copii, ceea ce înseamna ca pe lânga sprijinul specific pre ?i post-natal, ar trebui sa avem în vedere ?i asigurarea educa?iei necesare în vedrea ob?inerii ?i valorigicarii de ?anse, aspect pâna acum ignorat, mai ales în mediul rural.
Astfel, pe lânga educa?ia sexuala necesara pastrarii accesului la educa?ie, este necesara ?i o anumita maleabilizare a legisla?iei muncii, care sa le dea ?ansa femeilor în vârsta sau tinerelor mame de a avea acces la munca ?i ?ansa la o cariera.

L84/2018
Propunere legislativă pentru completarea Legii 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi
Număr de înregistrare: 316
Data de postare a opiniei: 12.12.2017 19:19:00
De la: Alexandru Marius
Textul opiniei: Vreau sa precizez ca in tara noastra multe femei beneficiaza de faptul ca au intaietate la copil si de aceea multe din ele fac copii din interes. Eu unu sunt (barbat) si una dintre victime. mintit ca voi avea o familie , iar dupa a cautat motive de despartire. Nici macar nu apuc sa fiu la nasterea copilasului meu. De ce nu se da o lege sa nu mai profite sa faca copii din interes pentru pensie alimentara sau sa obtina o casa de la stat? Nu mi se pare corect !! Daca a plecat de langa barbat fara dovezi clare ca e un om violent sau criminal care atunci pe buna dreptate sa plece , dar daca omul e o persoana buna si profita de ea , ele nu mai merita sa obtina nimic nici un beneficiu de la stat! Ca poate si ea si el au conditii pentru copil si in tara noastra legea spune copilul sta la mama ! Nu merita nici un beneficiu si trebuie descurajate intr-un fel astfel de lucruri, sa nu sufere lumea si mai ales copii ce urmeaza sa se nasca !



Go to top