Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK


Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L323/2018 Propunere legislativă pentru modificarea Ordonanţei nr.25/2014 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind regimul străinilor în România
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
L323/2018
Propunere legislativă pentru modificarea Ordonanţei nr.25/2014 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind regimul străinilor în România
Număr de înregistrare: 27
Data de postare a opiniei: 22.03.2018 23:23:00
De la: Lucian Todoran
Textul opiniei: În primul rând, suspendarea pe o perioada de 5 ani a prevederilor privitoare la condi?iile de acordare a avizului de angajare ?i a condi?iilor pentru prelungirea dreptului de ?edere poate fi benefica în sensul de a face mult mai u?oara angajarea unui strain de catre un angajator român. De asemenea, e pu?in probabil sa introduca dezechilibre pe pia?a for?ei de munca sau sa duca la conflicte sociale prin afluxul unui numar mare de lucratori straini. E nevoie, însa, de realizarea evaluarii preliminare a impactului, în condi?iile art. 7 al Legii 24/2000, caci dezechilibrarea pie?ei for?ei de munca ?i conflictele sociale sunt doua riscuri a caror probabilitate trebuie stabilita. Or, aceasta evaluare a impactului nu a fost facuta, iar ea cade în sarcina ini?iatorului.
În al doilea rând, suspendarea pe o perioada de 5 ani a prevederilor referitoare la venitul minim al lucratorilor de tip standard ?i al celor înalt califica?i risca, însa, sa ?tearga diferen?a dintre cele doua categorii ?i sa faca legea confuza ?i inaplicabila.
În al treilea rând, proiectul de lege are ?i scopul nedezirabil de a reduce protec?ia acordata strainilor. Acest scop negativ e atins prin modificarea titlului I, capitolul II, sec?iunea 4, art. 12^1, alin. (2) prin eliminarea men?iunilor referitoare la contractul de închiriere (cuantumul neexcesiv al chiriei ?i nere?inerea din salariu) de care beneficiaza strainul ?i de suspendarea aplicarii art. 38, alin. (1), lit. a) care prevede obliga?ia angajatorului român de a-i plati lucratorului strain angajat ilegat remunera?iile restante în cazul constatarii contraven?iei în sarcina angajatorului stabilite la salariul mediu brut, daca nu se face dovada unui alt cuantum. Aceste doua modificari aduse prin proiectul de lege sunt de neîn?eles într-un stat care pune pre? pe oameni, fie ei straini sau ceta?eni români/europeni.



Go to top