Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK


Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L38/2020 Propunere legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și instituirea unor măsuri în domeniul pensiilor militare de stat
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
L38/2020
Propunere legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și instituirea unor măsuri în domeniul pensiilor militare de stat
Număr de înregistrare: 667
Data de postare a opiniei: 21.12.2019 14:26:00
De la: DRAGOSTIN VASILE
Textul opiniei: Intrucat prin modificarile survenite pe parcurs la textul Legii 223/2015 cuantul pensiei cuvenite a fost diminuat inexplicabil si nemotivat , propun sa se revina asupra textului articolului 29 din noua legea initiata, in sensul ca la stabilirea cuantumului pensiei cuvenita cu ocazia recalcularii sa se aplice procentul de 80% din baza de calcul prevazuta de art. 28 din lege si nu de 65% stabilit prin modificarile survenite pe parcursul aplicarii. Va mulrumesc anticipat.

L38/2020
Propunere legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și instituirea unor măsuri în domeniul pensiilor militare de stat
Număr de înregistrare: 664
Data de postare a opiniei: 11.12.2019 15:06:00
De la: Zamfirescu Constantin
Textul opiniei: Buna ziua, vreau sa va supun atentia cateva nereguli pentru calcularea pensilor militare aviatori militari : pentru a stabili o pensie corecta trebuie luate in calcul orele de zbor de zi, noapte si de grele

L38/2020
Propunere legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și instituirea unor măsuri în domeniul pensiilor militare de stat
Număr de înregistrare: 662
Data de postare a opiniei: 04.12.2019 17:45:00
De la: Cercel Gelu
Textul opiniei: Deoarece legea 223/2015 a fost extrasa din legea 263/2010 cu tot cu tabelele care prevad reducerea varstei standard de pensionare, in vigoare la acea data si deoarece legea 215/2019 modifica legea 263/2010 in acest sens , va rog sa luati in considerare faptul ca sunt doua acte normative care aplica in mod diferit si neunitar reducerea varstei standard de pensionare si in consecinta sa procedati la : – armonizarea Legii 223/2015 cu prevederile recentei Legi 215/2019 privind sistemul public de pensii, respectiv acordarea a 4 luni (fa?a de 3, cât se acorda în prezent) pentru fiecare an de vechime lucrat în ,,condi?ii deosebite” (sau în grupa a II-a de munca, dupa caz), începând chiar din primul an de activitate, ?i nu dupa 6 ani, cum prevede actuala reglementare, pentru poli?i?tii ?i militarii care au dreptul la pensie de serviciu pentru limita de vârsta;

L38/2020
Propunere legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și instituirea unor măsuri în domeniul pensiilor militare de stat
Număr de înregistrare: 660
Data de postare a opiniei: 22.11.2019 06:57:00
De la: cercel gelu
Textul opiniei: Deoarece legea 223/2015 a fost extrasa din legea 263/2010 cu tot cu tabelelul privind reducerea varstei de pensionare din grupa a 2-a/conditii deosebite de munca si prin legea 215/2019 in legea 263/2010 se prevede ca pentru un an de munca in conditii deosebite se reduce varsta de pensionare cu 4luni/an din primul an , va rog sa modificati si in legea 223/2015 acest aspect intrucat , astfel , exista discriminare si o aplicare inechitabila si neunitara de reducere a varstei de pensionare . De exemplu : doua persoane care lucreaza in acelasi birou , pe aceeasi linie de munca , in conditii deosebite de munca, una personal civil =primeste reducere de varsta de 2 ani si 8 luni iar una militar(politist) primeste reducere de 1 an si 6 luni pentru 8 ani de munca ; o persoana care are lucrati 18 ani militar(politist) in grupa speciala de munca beneficiaza de reducerea varstei de pensionare cu 9 ani si care mai are perioada de munca in viata civila de 8 ani in conditii deosebite pentru care lege 215/2019 ii reduce varsta de pensionare cu 2 ani si 8 luni , legea 223/2015 ii reduce varsta de pensionare cu doar 1 an si 6 luni si nu se poate pensiona la 48 ani si 6 luni (nascut in 1971) .

L38/2020
Propunere legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și instituirea unor măsuri în domeniul pensiilor militare de stat
Număr de înregistrare: 659
Data de postare a opiniei: 11.11.2019 00:00:00
De la: Dan Buzescu
Textul opiniei: Am onoarera să vă salut, Domnilor Parlamentari!
 
Întrucât la finalizarea prelungitului termen de aplicare  (iunie 2018) al Legii 223/2015 nu s-a identificat o metodologie de actualizare a elementelor salariale din adeverințele eliberate de Arhiva Militară Națională (UM 02405 Pitești), s-a apelat la emiterea unui ordin secret, MS 101/11.06.2018, prin care s-a admis o echivalare a salariului de încadrare cu o soldă de funcție, deși cele două noțiuni au referințe diferite, iar sporurile lucrative nu au fost incluse în baza de calcul, ca fiind improprii unei sode. Dacă solda de funcție este dependentă de valoarea VRS (197,33 lei), salariul de încadrare, prevăzut în toate contractele colective de muncă și dependent de CIF (coeficient de ierarhizare al funcției), s-a raportat la salariul minim brut pe economie, acesta fiind CIF=1 în orice regie autonomă sau societate comercială, înființată în baza Legii 15/1990 și a HG specifice.
Ord MS 101/2018 s-a emis cu încălcarea prevederilor art 28 din Legea 223/2015, care prevede actualizarea salariului lunar brut realizat în fiecare lună din cele șase consecutive, la care s-au adăugat contribuția financiară a MApN, respectiv a soldei de grad și a gradatiilor (vechimii) aferente acesteia.
Totodată, au fost încălcate prevederile ordinului comun de aplicare a legii, M 25/2016, care relevă la art 11 elementele constitutive ale bazei de calcul, inclusiv sporurile lucrative, eludate ulterior în determinarea valorii de recalculare a pensiei militare de stat.
Menționez că, potrivit art 20 (2) din Ord M 25/2016, pensionarul militar a fost obligat să aducă de la fostul loc de muncă (regie autonomă sau societate comercială) adeverință cu salariul actualizat al omologului său aflat pe funcție, însă, din cauza insuficienței de reglementare, nu a fost previzibilă inexistența entităților economice respective în anul 2016, dispărute pe motiv de desființare sau  insolvență/faliment.
În aceste condiții, se impune actualizarea elementelor salariale în raport cu salariul minim brut pe economie din perioada selectată pentru veniturile  înscrise în adeverință și a celui din ianuarie 2016, formula înscrisă fiind prezentată de mine, în scris, începând cu august 2017 și până în prezent, tuturor factorilor de decizie din MApN.
În baza recalculării pensiei mele, în conformitate cu prevederile Ord MS 101/2018 al MApN,  s-a ajuns ca, în mod ridicol, pensia mea de comandor cu studii superioare și cu o vechime de 41 ani,  să fie sensibil egală cu cea a unui caporal, cu 16 ani de serviciu, trecut în rezervă în anul 2017.
 
MOTIVAȚIE
Având în vedere:
- necesitatea corectării  însuficiențelor de reglementare din art 28 din Legea 223/2015, art  5,12,20 din Ordinul comun de aplicare 31/M 25/999/8143237/259/221 din 2016, referitoare la personalul militar care a fost detașat/mutat în regii autonome/societăți comerciale cu capital majoritar/integral de stat, înființate în baza Legii 15/1990, Legii 31/1990 și a hotărârilor de guvern specifice, entități economice aflate în coordonarea instituțiilor de resort, existente la 1 ianuarie 2016, dar cu statute  și organigrame modificate, ori dispărute anterior, ca urmare a desființării sau intrării în insolvență/faliment;
-retribuirea  personalului militar detașat/mutat în baza unui salariu de funcție negociat,  în locul soldei de funcție, dar  a cărei pensie militară de stat nu a fost recalculată cu valorificarea venitului salarial civil realizat, pentru că nu a fost sau nu s-a putut  actualiza salariul de funcție  al acestuia;
-incompatibilitatea echivalării salariului de funcție a personalului detașat/mutat, care a avut ca referință salariul minim brut pe economie, cu o soldă de funcție dependentă de valoarea de referință sectorială;
-emiterea Ordinului MApN MS 101/11.06.2018, care contravine prevederilor art 28 din Legea 223/2015 și ale art 11 din Ordinul Comun M 25/2016
 
PROPUN AMENDAREA LEGII 223/2015, după cum urmează:  
 
Art 28 (7) se modifică astfel
Pentru personalul militar, polițiștii și functionarii publici cu statut special, inclusiv cel detașat/mutat în regii autonome/societăți comerciale  cu capital integral/majoritar de stat, înființate potrivit legii, pensia se stabilește conform prevederilor art 29 (alineat nou).
 
Art 29 -alineat nou:
 
 Cuantumul pensiei de serviciu cuvenit personalului militar de la art 28 alin (7), care a activat în regii autonome/societăți comerciale, existente sau nu la 1 ianuarie 2016, îi va fi actualizat salariul de funcție și celelalte elemente salariale din cele 6 luni consecutive, identificate în documentele din arhivele înstituțiilor de resort, după data intrării în vigoare a Legii 223/2015;
a)actualizarea salariului  de funcție se va efectua prin raportarea lui la salariul minim brut pe economie, iar rezultatul obținut, coroborat cu salariul minim brut pe economie din ianuarie 2016, va fi salariul actualizat al funcției, înscris în baza de calcul necesară recalculării pensiei militare de stat;  
b)sporurile, îndemnizațiile și alte elemente salariale civile se actualizează prin raportarea procentelor de care a beneficiat personalul militar detașat/mutat la salariul funcției actualizat, conform pct „a”.
 
Art 60 (1*)
Pensia militară de stat a personalului detașat/mutat în regiile autonome/societățile comerciale se actualizează  ori de câte ori se majorează elementele soldei militare potrivit aln (1) lit a-b, cu deosebirea că majorarea soldei de funcție induce majorarea salariului  de funcție prin raportare la valoarea ultimului salariu minim brut pe economie.
 
Art 63 –alineat nou
Sumele cuvenite personalului militar detașat/mutat  în regii autonome/societăți comerciale, ca urmare a recalculării a pensiilor militare de stat potrivit art 109 aln (1) și art 110 alin (1) din Legea 223/2015, cu baza de calcul actualizată conform art 29 alineat nou, ce reprezintă diferențe de pensie  cuvenite  de la data intrării în vigoare a legii, respectiv 1 ianuarie 2016, se pun  în plată până la 31 decembrie 2020.
 MOTIVAȚIE
Având în vedere:
- necesitatea corectării  însuficiențelor de reglementare din art 28 din Legea 223/2015, art  5,12,20 din Ordinul comun de aplicare 31/M 25/999/8143237/259/221 din 2016, referitoare la personalul militar care a fost detașat/mutat în regii autonome/societăți comerciale cu capital majoritar/integral de stat, înființate în baza Legii 15/1990, Legii 31/1990 și a hotărârilor de guvern specifice, entități economice aflate în coordonarea instituțiilor de resort, existente la 1 ianuarie 2016, dar cu statute  și organigrame modificate, ori dispărute anterior, ca urmare a desființării sau intrării în insolvență/faliment;
-retribuirea  personalului militar detașat/mutat în baza unui salariu de funcție negociat,  în locul soldei de funcție, dar  a cărei pensie militară de stat nu a fost recalculată cu valorificarea venitului salarial civil realizat, pentru că nu a fost sau nu s-a putut  actualiza salariul de funcție  al acestuia;
-incompatibilitatea echivalării salariului de funcție a personalului detașat/mutat, care a avut ca referință salariul minim brut pe economie, cu o soldă de funcție dependentă de valoarea de referință sectorială;
-emiterea Ordinului MApN MS 101/11.06.2018, care contravine prevederilor art 28 din Legea 223/2015 și ale art 11 din Ordinul Comun M 25/2016
 
PROPUN AMENDAREA LEGII 223/2015, după cum urmează:  
 
Art 28 (7) se modifică astfel
Pentru personalul militar, polițiștii și functionarii publici cu statut special, inclusiv cel detașat/mutat în regii autonome/societăți comerciale  cu capital integral/majoritar de stat, înființate potrivit legii, pensia se stabilește conform prevederilor art 29 (alineat nou).
 
Art 29 -alineat nou:
 
 Cuantumul pensiei de serviciu cuvenit personalului militar de la art 28 alin (7), care a activat în regii autonome/societăți comerciale, existente sau nu la 1 ianuarie 2016, îi va fi actualizat salariul de funcție și celelalte elemente salariale din cele 6 luni consecutive, identificate în documentele din arhivele înstituțiilor de resort, după data intrării în vigoare a Legii 223/2015;
a)actualizarea salariului  de funcție se va efectua prin raportarea lui la salariul minim brut pe economie, iar rezultatul obținut, coroborat cu salariul minim brut pe economie din ianuarie 2016, va fi salariul actualizat al funcției, înscris în baza de calcul necesară recalculării pensiei militare de stat;  
b)sporurile, îndemnizațiile și alte elemente salariale civile se actualizează prin raportarea procentelor de care a beneficiat personalul militar detașat/mutat la salariul funcției actualizat, conform pct „a”.
 
Art 60 (1*)
Pensia militară de stat a personalului detașat/mutat în regiile autonome/societățile comerciale se actualizează  ori de câte ori se majorează elementele soldei militare potrivit aln (1) lit a-b, cu deosebirea că majorarea soldei de funcție induce majorarea salariului  de funcție prin raportare la valoarea ultimului salariu minim brut pe economie.
 
Art 63 –alineat nou
Sumele cuvenite personalului militar detașat/mutat  în regii autonome/societăți comerciale, ca urmare a recalculării a pensiilor militare de stat potrivit art 109 aln (1) și art 110 alin (1) din Legea 223/2015, cu baza de calcul actualizată conform art 29 alineat nou, ce reprezintă diferențe de pensie  cuvenite  de la data intrării în vigoare a legii, respectiv 1 ianuarie 2016, se pun  în plată până la 31 decembrie 2020.
 


Cdor (r) Dan Buzescu

L38/2020
Propunere legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și instituirea unor măsuri în domeniul pensiilor militare de stat
Număr de înregistrare: 657
Data de postare a opiniei: 06.11.2019 00:00:00
De la: Liviu Popescu
Textul opiniei: Doamna/Domnule Senator,
Sunt Liviu I.POPESCU, maior de la MApN, in rezerva din anul 2003 (nr.dosar 34552079).Dupa  adoptarea legii nr.223/2015,noi pensionarii militari am avut impresia ca ni s-a facut in sfarsit dreptate si ca patria ne este recunoscatoare pentru activitatea noastra. Dar bucuria a fost de moment si  prin prevederile OUG nr.57/2015 si OUG NR.59/2017,un lucru bun care era pe cale sa ni se intample a fost transformat intr-un cosmar din care nu ne mai trezim…In aceasta stare de fapt de ura generalizata impotriva noastra prin tot felul de atatatori, initiativa domnului senator LES inregistrata la Senat cu numarul B 512/2019 este laudabila, numai ca prin acest proiect de lege, disponibilizatii,adica cei care au fost efectiv indepartati din armata datorita desfiintarii unitatilor militare,fara a avea posibilitatea sa mai fie reangajati in alte unitati,chiar din alte garnizoane,mai ales in anul 2003,an de  preaderare a  Romaniei la alianta NATO , sunt efectiv "furati" prin redistribuirea procentelor indicelui de corectie la toata lumea in devalmasie,chiar daca unii au fost pensionati la cerere,avand posibilitatea de a continua serviciul militar chiar in alta garnizoana si indiferent de data iesirii la pensie si chiar daca noi ar fi trebuit sa constituim baza de plecare a acestui fericit demers… Nu stiu situatia altor pensionari, insa determinarea acestui indice, in mod evident s-a facut empiric iar nu economic si ne/ma defavorizeaza pentru ca una este sa astepti cinci ani o recalculare,care poate nu va veni vreodata cu 2152 de lei pensie bruta indexabila cu rata inflatiei din anii 2021,2022,2023 si 2024,datorita vechimii de numai 20 de ani,iar alta e sa astepti aceasta recalculare cu 3850 de lei ,care este media pensiei militare in MApN pentru anul 2018. Domnul LES ,prin interpusii domniei sale,care au „calculat”acest indice de corectie ,imi creste pensia de   1.35  ori incepand din 1 ianuarie 2020, adica voi ajunge la 2152*1.35=2905 lei,suma mai mica decat cea pe care as fi avut-o dupa calculul pensiei prin  punctaj determinat pe contributivitatea data de recunoasterea muncii noastre prin solda, de prevederile OUG nr.1/2011,adica 2.10405*1265*1.1(ordinul meritul militar clasa a IIIa)=2927.Datorita faptului ca am pregatire economica superioara,am „indraznit” sa concep un mod de calcul cu adevarat economic,zic eu,a acestui indice de corectie. Pentru ca media pensiilor militare in anul 2018 a fost de 3850 de lei si care la urma urmei constituie un etalon de atins pentru foarte,foarte multi rezervisti,consider ca este corect ca prin aplicarea acestui indice de corectie ,pensia militara de stat bruta a unui disponibilizat sa fie de cel putin 3850 de lei pentru intervalul de recalculare a tuturor pensiilor conform grilelor de salarizare date de legea nr.153/2017,care este nici mai mult nici mai putin de cinci ani,2020/2024!!!. Prin urmare,am determinat formula indicelui de corectie  care sa dea acest rezultat. Asa ca,domnilor senatori ar fi indicat un amendament din partea domniilor voastre prin care sa se calculeze acest indice in mod particularizat,daca nu pentru fiecare om in parte, cel putin pentru fiecare an ,iar nu  la gramada pe grupe de varsta, tinandu-se cont de : numarul anilor de pensie =(NAP),inflatia medie din momentul iesirii la pensie pana in anul 2018, ca ultim an pentru  care dispunem de date de la Institutul de statistica =(IM),inflatia anului 2018=(I2018),varsta legala de pensionare,care poate fi  60 de ani  (L nr.127/2019), 55 ani (D247/1977,L164/2001),intre 55 si 60 (L263/2010),sau dupa varsta maxima admisa in grad,50,48(Statutul cadrelor militare vechi si nou) etc. =(VLP)  si coeficientul de ponderare  a varstelor legale de pensionare ca raport dintre varstele legale de pensionare=(CPVL):
I.C=[(NAP*IM/153)+I2018]/100*CPVL
Astfel,in varianta cand numaratorul  pentru  determinarea CPVL este 60 de ani si cand pensia bruta este de 2152  lei, pensia potentiala ar deveni 3850 de lei.
P.S.
Pentru a fi mai bine inteles ,si pentru ca  domniile dumneavoastra sa puteti decide cu privire la necesitatea  amendamentului care sa contina formula  prezentata,  atasez acestei opinii studiul pe care mi-am bazat cele spuse anterior.
Numai ganduri  bune,
Acelasi
 

L38/2020
Propunere legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și instituirea unor măsuri în domeniul pensiilor militare de stat
Număr de înregistrare: 656
Data de postare a opiniei: 05.11.2019 13:48:00
De la: Draghici Constantin
Textul opiniei: Daca este echitabil ca la grade , functii si conditii de munca similare sa avem beneficii egale , atunci sa se faca dreptate pana la capat. In proiectul de modificare a legii pentru cei pensionati in perioada 2010-2017 este prevazut indice de corectie 1( adica 0 crestere) . Tot cei pensionati in aceasta perioada sunt cei care NU au beneficiat de ajutoare de pensionare si solde compensatorii. Rog luati in considerare si aceasta problema de echitate si adaugati o prevedere prin care se acorda aceste beneficii care nu sunt prescriptibile. Multumesc.



Go to top