Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK


Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L537/2020 Propunere legislativă pentru simplificarea şi debirocratizarea transferului de părţi sociale şi a vărsării capitalului social prin modificarea Legii nr.31/1990 privind societăţile
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
L537/2020
Propunere legislativă pentru simplificarea şi debirocratizarea transferului de părţi sociale şi a vărsării capitalului social prin modificarea Legii nr.31/1990 privind societăţile
Număr de înregistrare: 55
Data de postare a opiniei: 27.07.2020 00:00:00
De la: Dentons Europe – Zizzi Caradja si Asociatii SPARL
Textul opiniei: Dentons este cea mai mare firmă de avocatură din lume, având în jur de 200 de birouri pe glob.
Dentons Europe – Zizzi Caradja și Asociații SPARL (“Dentons România”) este biroul din București al firmei Dentons si o prezență constantă în piața de avocatură din România de mai mult de 20 de ani (anterior denumită Salans și Altheimer & Gray).
Dentons România a fost implicată într-un număr mare de tranzacții cheie și de referință, în toate sectoarele de activitate în România pe parcursul celor două decade anterioare.
Prin urmare, Dentons România are o înțelegere profundă a impedimentelor create de prevederi legale exotice sau prost concepute – și care îngreunează sau chiar pun în pericol investițiile străine în România.
Aceasta este situația cu termenul de opoziție de 30 de zile în cazul transferului de părți sociale într-o societate cu răspundere limitată (în prezent reglementat de articolul 202 alin. 21 -24 din Legea 31/1990).
În anumite situații, clienții noștri au avut întreruperi în tranzacțiile lor, având în vedere creditori (care în toate situațiile au fost ANAF) care au formulat opoziții, conducând la întârzieri importante de multe luni (și în anumite cazuri, chiar mai mult de un an).
Ceea ce este și mai îngrijorător este că aceste contestații priveau sume în cuantum de câteva sute de RON sau mai puțin – iar într-un caz opoziția a fost eronată, din moment ce partea plătise deja suma datorată. Cu toate acestea, pentru a rezolva aceste obiecțiuni, a fost nevoie de cheltuieli inutile și multe luni în care chiar tranzacțiile au fost prejudiciate.
Prin urmare, considerăm că termenul de 30 de zile de opoziție a condus în realitate la un comportament abuziv al ANAF în detrimentul investitorilor străini, care, puși în fața acestei prevederi, au pus la îndoială dacă România este suficient de modernă și deschisă către afaceri.
Astfel, Dentons România susține pe deplin prezenta propunere înregistrată la Senatul României sub nr. B415/2020, care ar elimina termenul de opoziție în cazul transferului de părți sociale într-o societate cu răspundere limitată (în prezent reglementat de articolul 202 alin. 21 -24 din Legea 31/1990) și consideră că este de o importanță crucială pentru mediul de afaceri.
Consecința acestei prevederi (implementată peste noapte în 2010 cu un grad ridicat de controverse) este că dăunează imagini României ca o destinație primitoare pentru investiții străine și creează riscuri inutile pentru tranzacții, iar, în același timp, nu oferă niciun beneficiu tangibil pentru creditori, pe care legea nu le prevede deja.
Având în vedere criză economică iminenta și ținând cont de situația globală cauzată de pandemia Covid-19, Dentons România sprijină pe deplin prezenta propunere și speră că va fi adoptată de urgență ca lege.
În consecință, Dentons România solicită Parlamentului Român să adopte această prevedere fără întârziere și să o implementeze cât de curând și, prin urmare, să continue direcția de măsuri benefice pentru investiții în România, la un moment la care investițiile sunt necesare în tara noastră mai mult ca oricând.

L537/2020
Propunere legislativă pentru simplificarea şi debirocratizarea transferului de părţi sociale şi a vărsării capitalului social prin modificarea Legii nr.31/1990 privind societăţile
Număr de înregistrare: 53
Data de postare a opiniei: 20.07.2020 00:00:00
De la: Asociaţia Camera de Comerţ, Industrie si Agricultura Romania - Olanda
Textul opiniei: Camera de Comerţ, Industrie si Agricultura Romania - Olanda este o asociaţie non-profit şi apolitică care susţine şi promovează comunitatea de afaceri Olandeză-Română ("CCRO"). CCRO creează oportunităţi de afaceri în comunitatea sa activă de membri, având un contact apropiat cu Ambasada Olandei în România şi fiind un partener de consultări între sectorul de afaceri şi Guvernul României.
CCRO susţine măsuri care atrag investiţii locale şi străine in România.
CCRO aplaudă recenta lege (nr. 102/2020) adoptată de Parlamentul României în legătura cu companiile cu asociat unic şi simplificarea procedurilor de înmatriculare a firmelor noi sub legea 31/1990 şi îndeamnă Parlamentul României să continue prin adoptarea unor măsuri similare care să simplifice povara birocratică a investitorilor.
In acest sens, CCRO consideră că prezenta propunere legislativă înregistrată la Senatul României sub nr.  B415/2020, care ar elimina termenul de opoziţie în cazul unui transfer de părţi sociale într-o societate cu răspundere limitată (în prezent reglementat de art. 202 alin. 21 -24 din Legea 31/1990) este de o importanţă crucială pentru mediul de afaceri.
Termenul de opoziţie a creat impedimente inutile pentru investitori şi a afectat climatul de afaceri în general prin introducerea unei întârzieri neortodoxe în transferul de părţi sociale, situaţie care nu se găseşte în alte ţări din Vest. Prin urmare, imaginea României suferă prin faptul că nu se încadrează în standardele de practici internaţionale în afaceri, precum şi faptul că, din cunoştinţele noastre, nu a generat niciun beneficiu material (şi niciun alt fel de beneficiu) pentru creditori, care trebuiau să fie beneficiarii acestor prevederi. Ţinând cont de prezenta situaţie globală cauzată de pandemia Covid-19 precum şi criza economică iminentă, România are de suferit, astfel încât CCRO consideră cu tărie ca prezenta propunere legislativă ar trebui adoptată ca lege.
în consecinţă, CCRO solicită Parlamentului României să adopte de îndată această propunere legislativă şi să o implementeze cât mai rapid şi, prin urmare, să continue direcţia de măsuri benefice investiţiilor în România, la un moment la care România trebuie să concureze şi mai acerb pentru investiţii.

Preşedintele Consiliului Director al Asociaţiei Camera de Comerţ, Industrie si Agricultura Romania - Olanda
 



Go to top