Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK


Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L140/2021 Propunere legislativă pentru modificarea Legii-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
L140/2021
Propunere legislativă pentru modificarea Legii-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice
Număr de înregistrare: 37
Data de postare a opiniei: 22.04.2021 11:15:00
De la: Mihalache Ovidiu
Textul opiniei: Avand in vedere ca, Guvernul Romaniei urmareste modificarea Legii cadru nr. 153/2007, privind salarizarea personalului platit din fonduri publice si includerea unor grile pentru administratia publica locala, corespunzator functiilor publice si contractuale, va rugam sa aveti in vedere urmatoarele: Astfel, pentru intocmirea grilei de salarizare pentru administratia publica locala, rugam sa aveti in vedere principiile care stau la baza stabilirii coeficientiilor de salarizare, respectiv ne referim aici la principiul importantei sociale a muncii, în sensul ca salarizarea personalului din sectorul bugetar sa se realizeze în raport cu responsabilitatea, complexitatea, riscurile activitatii si nivelul studiilor precum si principiul egalitatii, prin asigurarea de salarii de baza egale pentru munca cu valoare egala , care nu este respectat in administratia publica locala. Asadar, un consilier juridic care vizeaza de legalitate acte cu caracter juridic, care acorda consultanta juridica angajatorului, care da practic un examen in fiecare zi in fata judecatorului in activitatea de reprezentare in fata instantelor de judecata in apararea drepturilor si interesele institutiei publice pe care o reprezinta , care sunt numiti ca si membrii in diferite comisii constituite la nivelul institutiei, sunt salarizati la acelasi nivel cu consilierii de la registratura, casierie, xerox, secretare, etc, aspecte care in spiritul principiilor mai sus mentionate nu sunt echitabile, juste si morale. Raspunderea consilierilor juridici se rasfrange nu numai asupra actelor care le intocmesc si redacteaza in mod individual, semneaza pentru legalitate si actele intocmite de alte compartimente din cadrul institutiei, nici o comisie constituita la nivelul unei primarii nu functioneaza fara a fi membru un consilier juridic, drept pentru care consideram ca, responsabilitatile si riscurile activitatilor care le desfasoara aceasta categorie de functionari publici sau contractuali, sunt cu mult mai mari decat al altor categorii de personal care raspund doar pentru actele care le intocmesc. Nu in ultimul rand, este deosebit de important sa amintim faptul ca, consilierii juridici au aceeasi pregatire profesionala, facultate ca si magistratii, ca si avocatii, or institutiile publice au nevoie de aceasta categorie profesionala in activitatea care o desfasoara. Nu toti cei care termina o facultate de drept pentru a putea fi remunerati corespunzator ar trebui sa ajunga in magistratura, institutiile satului avand nevoie de aceasta categorie socio profesionala ar trebui sa-I atraga prin acordarea unui salariu motivat, superior celorlalti colegi din administratia publica locala. In administratia publica locala toate categoriile de personal (de la registratura, casierie, secretara primar sau viceprimari, etc sunt remunerate la fel cu consilierii juridici desi importanta, complexitatea si riscurile activitatilor care le desfasoara sunt diferite, numai ca in practica sunt egale, toti fiind consilieri. Mai mult decat atat practica a demonstrat ca, in cazul unor plangeri penale adresate diferitelor institutii publice, persoana audiata, cercetata, anchetata, este consilierul juridic, care a semnat de legalitate si nu ceilalti semnatari ai vreunui document sau ceilalti membri ai vreunei comisii. Nu in ultimul rand, o dovada in plus o constituie faptul ca, in lipsa secretarului general al unei primarii, de exemplu sarcinile acestuia ii sunt delegate consilierului juridic, care practic preia toate sarcinile si responsabilitatile acestuia, iar pe de alta parte ca si secretarul general consilierul juridic semneaza pentru legalitate actele cu caracter juridic care ii sunt repartizate. Urmand acest rationament, daca secretarul general apare pe grila de salarizare imediat dupa viceprimari, apare firesc ca si juristii sa aiba un coeficient apropiat de secretarul general al primariei. In acest context, propunem ca in grila de salarizare care se va intocmi pentru personalul din administratia publica locala, consilierii juridici sa fie trecuti separati, de ceilalti consilieri, avand in vedere complexitatea muncii, importanta, raspunderea si riscurile la care este supusa aceasta categorie de personal, cu un coeficient superior.

 



Go to top