Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK


Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
b177/2024 Propunere legislativă pentru modificarea art.1 alin.(2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
b177/2024
Propunere legislativă pentru modificarea art.1 alin.(2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate
Număr de înregistrare: 44
Data de postare a opiniei: 03.04.2024 09:11:00
De la: POP Andrei Lucian
Textul opiniei: O.U.G. 158/2005 ar trebui regandit, inclusiv normele de aplicare, unde in anumite situatii exista prevederi contrare legii (OUG-ului) (ex. stagiul de cotizare/asigurare)! Cu privire la "Contractele de asigurare", conform informatiilor oferite de CNAS, in anul 2017 (inainte de modificarea legii), pentru fiecare 1 leu incasat de Casa de sanatate prin "Contractele de asigurare" se plateau cate 162.71 lei pentru concedii medicale, adica existau cheltuieli de 16271% fata de venituri!!! Cu privire la "Contractele de asigurare", conform informatiilor oferite de CNAS, in anul 2018 (dupa modificarea legii), pentru fiecare 1 leu incasat de Casa de sanatate prin "Contractele de asigurare" se plateau cate 19.92 lei pentru concedii medicale, adica existau cheltuieli de 1992% fata de venituri!!! Pentru veniturile din salarii, concediile medicale reprezentau cheltuieli de doar 134% (2017), respectiv 123% (2018)! Desi in anul 2018, pentru veniturile din salarii se plateau concedii medicale de 1.23 lei pentru fiecare 1 leu incasat, in(cepand) anul 2019 "puterea legislativa" a decis ca este necesara injumatatirea cotei pentru concediile medicale!?! Ca putere legislativa, ar trebui sa va asigurati ca nu bagati tara in faliment cu legile date (O.U.G.-ul nu a fost dat de parlament, dar e din 2005 varianta anterioara anului 2017 si modificat major la final de 2017 incepand cu 2018)!!! Solutii exista, dar pentru acest lucru trebuie analizate date reale pe care din pacate Casa de sanatate nu le poate oferi chiar daca angajatorii declara ELECTRONIC informatii utile prin diferite declaratii (Declaratia 112 din 2011)!!! (Desi de la jumatatea anului 2022 angajatorii raportau prin Declaratia 112 "Ingrijirea pacientului cu afectiuni oncologice", Casa de sanatate a totalizat "0" lei pentru aceste concedii medicale!) Analizand Declaratii 112 reale (Casa de sanatate se pare ca nu poate procesa asemenea informatii), pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor: - aproximativ 4.90% din salariati se afla in concediu medical! - aproximativ 1.80% din zilele lucratoare reprezinta concedii medicale! - aproximativ 1.30% din zilele lucratoare reprezinta concedii medicale suportate din FNUASS! - aproximativ 0.17% din C.A.M. se datoreaza de persoane care nu pot beneficia de concedii medicale!!! Analiza completa precum si alte probleme legate de O.U.G. 158/2005: https://sites.google.com/view/andreilucian2020/parlamentare/concediimedicaleasigurarisanatate



Go to top