Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L448/2024 Propunere legislativă pentru reglementarea activității de videochat și combaterea publicității
Data Start interval
Data Sfărșit interval
De la:
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie (click pentru sortare după dată)
L448/2024
Propunere legislativă pentru reglementarea activității de videochat și combaterea publicității
Număr de înregistrare: 125
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 29.07.2024 18:08:00
De la: Mara Balan
Textul opiniei: Eu sunt Mara si am varsta de 18 ani. Am jumatate de an de cand colaborez cu studioul. Ma simt foarte bine aici.Zilnic sunt incurajata, ascultata si indrumata. Situatia mea nu este tocmai un fericita. Am decis ca la varsta aceasta sa ma mut din casa parinteasca deoarece nu mai suportam abuzurile si lipsa de control ale tatalui meu fata de mama si sora mea mai mica. De foarte multe ori am fost nevoita sa plec din casa in miez de noapte. Pentru a ma putea intretine, am fost nevoita sa imi caut un loc de munca. Primul meu loc de munca a fost la Heylux Studio. Studioul mi-a inteles situatia si astfel am reusit sa ma mut in chiria studioului pentru a putea veni la munca si a fi focusata. Era cat pe ce sa nu finalizez liceul, insa studioul m-a indrumat catre continuarea studiilor, fapt care a fost apreciat de catre mine. Desi sunt la inceput de drum in acest domeniu, nu ma pot plange. Cand am ocazia ii trimit bani mamei si surorii mele, fara ca tata sa stie. Cu el nu tin legatura. In rest, ma intretin si incerc sa ma ambitionez cat de mult se poate. Imi doresc enorm sa imi iau un apartament pentru ca a mea mama si sora sa poata locui cu mine. Am toate sansele sa fac asta. Chiar daca sunt zile cand ma demoralizez, echipa din studio mereu ma sustine.

L448/2024
Propunere legislativă pentru reglementarea activității de videochat și combaterea publicității
Număr de înregistrare: 124
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 29.07.2024 18:04:00
De la: Coman Geanina
Textul opiniei: Ma numesc Geanina si am 28 de ani. Întotdeauna am fost o persoană muncitoare și dedicată. Am lucrat ani de zile la Orange și Digi, dar, în ciuda eforturilor mele, banii imi ajungeau niciodată. Eu și soțul meu aveam datorii mari care erau apasatoare. Soțul meu, avea un vis măreț – își dorea din tot sufletul să devină medic. Vedeam în ochii lui cât de mult înseamnă acest vis pentru el și cât de mult ar vrea să ajute oamenii. Dar, din păcate, situația noastră financiară făcea acest vis imposibil de realizat. Dupa o perioadă de reflecție și ganduri, mi-am luat inima în dinți și am decis să fac un pas curajos. Am sunat la un studio Heylux Studio si m-am programat la interviu. A fost o decizie dificilă dar am simțit că nu mai am altă opțiune. Odata cu angajarea mea la Heylux Studio, lucrurile au început să se schimbe doar in bine. Am reușit să câștig mai mulți bani și să achităm din datorii. Andrei a putut să se înscrie la Facultatea de Medicină din Iasi. Am simțit că eforturile mele au meritat fiecare sacrificiu. Acum, când privesc înapoi, îmi dau seama că fiecare moment de luptă m-a făcut mai puternică. Am învățat să nu renunț niciodată și să cred în visurile noastre, oricât de imposibile ar părea.

L448/2024
Propunere legislativă pentru reglementarea activității de videochat și combaterea publicității
Număr de înregistrare: 123
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 29.07.2024 18:01:00
De la: Albu Xenia
Textul opiniei: Sunt Xenia si am 22 de ani. Colaborez cu Heylux Studio de 1 an si jumatate si ce pot sa va zic este faptul ca viata mea s-a schimbat intr-un mod pozitiv. De loc sunt din Botosani, insa mereu mi-a placut Iasul. M-am angajat la chat in perioada in care aveam BAC-ul. Am fost nevoita sa apelez la bunatatea studioului pentru a-mi oferi cazare, deoarece nu aveam suficienti bani incat sa imi achit singura o chirie in Iasi. Studioul este ca a doua mea familie. Mereu am avut parte de intelegere, mai ales in perioada in care am fost nevoita sa iau o pauza ca sa invat. Am fost nesigura pe ale mele planuri de facultate. Parintii imi recomandau sa merg la Politie sau Psihologie, insa eu voiam la Drept. Desi varsta mea e una frageda, am preferat mereu sa am banul meu. Nu sunt o persoana care se multumeste cu putin, imi place sa ma motivez in a vrea mai mult. Si exact asta am fi facut. Am reusit sa imi iau o masina, sa ma mut singura si sa ma intretin, iar urmatorul meu tel este sa am un bun al meu. Sunt mandra de mine de ce am realizat pana la varsta aceasta. Studioul este locul unde visele devin realitate daca este perseverenta si sufficient de motivate. Eu sunt constienta de faptul ca la un alt job, nu as fi avut parte de toate acestea, de aceea ii sunt recunoscatoare studioului pentru toata implicarea.

L448/2024
Propunere legislativă pentru reglementarea activității de videochat și combaterea publicității
Număr de înregistrare: 122
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 29.07.2024 17:52:00
De la: Renata Melinte
Textul opiniei: Totul a început când aveam 18 ani. Eram tânără, îndrăgostită și dornică de aventură. Am decis să fug de acasă împreună cu iubitul meu, Alex. Era omul care mi-a promis o viață frumoasă și m-a făcut să cred că împreună vom înfrunta orice obstacol.
Alex a fost stâlpul meu de sprijin. A muncit din greu și m-a susținut financiar. Totul părea să meargă bine, până într-o zi când a avut un accident de mașină. A fost un moment de groază, care a schimbat totul în viața noastră. Accidentul l-a lăsat cu răni grave și a fost nevoit să se recuperez timp de luni întregi. În tot acest timp, nu a putut lucra, iar cheltuielile medicale au fost copleșitoare. Costurile erau imense și banii se scurgeau rapid. Aveam nevoie de bani repede și nu știam ce să fac asa ca m-am gandit imediat sa fac videochat. M-am dus la un studio pentru ca de acasa nu puteam face. Am venit cu gandul sa fac treaba asta pentru cateva luni. Am avut parte de atat de mult sprijin din partea echipei si am inceput sa castig multi bani rapid. Nu mai vedeam speranta insa problemele au inceput sa se rezolve pe rand. In prezent inca lucrez in acest domeniu in cadrul aceluiasi studio si vreau sa va spun ca tocmai mi-am dat un avans de 40% din primul meu apartament. In curand voi face si nunta cu Alex. Nimic nu ar fi fost posibil fara acest domeniu. Sunt recunoscatoare studioului care m-a ajutat atat de mult.

L448/2024
Propunere legislativă pentru reglementarea activității de videochat și combaterea publicității
Număr de înregistrare: 121
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 29.07.2024 17:47:00
De la: Ciobanu Raisa
Textul opiniei: Sunt mama singura si imi intretin singura fetita de 2 ani. Numele meu este Raisa. Locuiesc in Iasi cu chirie si imi intretin singura fetita de 3 ani. Pana sa fac chat, m-am descurcat extrem de greu cu banii. Din pacate nu am avut suportul tatalui fetitei, fiind nevoita sa ma descurc singura, nici pensie alimentara..absolut nimic. Cred ca au trecut 5 ani de cand nu mai stie nimic de copil. Eu am fost singura care s-a ocupat de cresterea ei, de hainute si tot ce ii mai trebuie unui copil. Eu nu am primit foarte multe de la parinti pentru ca nu si-au permis, insa imi doresc ca a mea fetita sa nu simta anumite lipsuri. De cand m-am angajat la Heylux Studio, am reusit sa nu mai am grija lipsurilor. Acum imi permit sa achit bona cat timp eu merg la serviciu si sa investesc in mine. Avand copil nu m-am gandit nicodata la mine, ci prioritar a fost el. Sunt o persoana muncitoare de fel. Inainte de chat am mai avut joburi precum vanzatoare si casiera, insa banii nu erau suficienti niciodata. Studioul mereu a fost intelegator cu mine nevoile mele. Intarziam mereu la tura deoarece trebuia sa imi duc fetita la gradinita, iar din acest punct de vedere le sunt recunoascatoare. Videochatul este un loc de munca diferit, unde nevoile tale iti sunt intelese, unde ai parte de sprijin si unde toata lumea este cu zambetul pe buze. Cel putin eu am simtit empatie si multa caldura din partea echipei.

L448/2024
Propunere legislativă pentru reglementarea activității de videochat și combaterea publicității
Număr de înregistrare: 120
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 29.07.2024 17:28:00
De la: Prodan Teodora
Textul opiniei: Mă numesc Teodora și vreau să vă împărtășesc povestea mea. Totul a început când l-am întâlnit pe fostul meu iubit. La început părea un bărbat minunat, atent și iubitor, dar în timp, adevărata lui față a început să iasă la iveală. La început, erau doar comentarii răutăcioase și critici mărunte, dar treptat, acestea s-au transformat în insulte dure și abuzuri emoționale. Mă făcea să mă simt mică și fără valoare, iar în scurt timp a început și violența fizică. Am trăit nopți de coșmar. Într-o zi, după o ceartă violentă, am realizat că nu mai pot continua așa. Am sunat la HeyluxStudio si m-am prezentat intr-un suflet la interviu. Imediat dupa interviu mi-am facut bagajele si m-am mutat la chiria oferita de studio. Am început să particip la sesiuni de terapie și consiliere oferite gratuit de catre studio. Am întâlnit alte modele care trecuseră prin situații similare și m-am simțit înțeleasă și susținută. Încetul cu încetul, am început sa castig bani si sa nu mai traiesc de pe o zi pe alta si mai mult de atat am inceput sa ma vindec sufleteste. Am început să-mi fac noi prieteni și să reconstruiesc relațiile cu familia mea, pe care o neglijasem din cauza fostului meu iubit. Astăzi, mă simt mai puternică și mai încrezătoare ca niciodată si pot spune ca toate astea s-au intamplat datorita unui studio de chat care mi-a schimbat viata in bine.

L448/2024
Propunere legislativă pentru reglementarea activității de videochat și combaterea publicității
Număr de înregistrare: 119
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 29.07.2024 17:20:00
De la: Marin Costina
Textul opiniei: Eu sunt Costina si mi-ar placea sa va impartasesc din experienta mea la videochat incadrul studioului Heylux Studio. Cel mai frumos este sa ma prezint: sunt Ana si am varsta de 33 de ani. Am finalizat facultatea de medicina si am lucrat o perioada de timp ca asistent medical la o clinica privata de ginecologie. Mi-a luat mult timp sa ma gandesc daca vreau sa lucrez in acest domeniu,pot spune ca m-am documentat intens si am luat legatura cu studioul de ami multe ori deoarece eram nesigura. Ca asistenta nu castigam mult, minimul pe economii si lucram peste 8 ore pe zi. Nu am reusit sa realizez nimic cu acest salariu, in idea in care imi achitam chiria si utilitatile. Eu sunt o persoana visatoare, imi place sa calatoresc si sa ma incarc cu energie pozitiva. La jobul vechi nu era nimic pozitiv, doar stres. Am fost casatorita, iar casnicia mea s-a finalizat cu un divort si intr-o maniera nu tocmai placuta. Mi-am pierdut increderea in mine ca femeie,in persoanele din jurul meu si am pus cateva kilograme bune pe mine. Am 1 an de cand sunt la chat, ma simt implinita. Mediul online m-a facut sa imi recapat increderea, sa ma simt frumoasa si speciala. Ma bucur ca in acest moment imi permit sa calatoresc si sa am parte de cele mai frumoase amintiri.

L448/2024
Propunere legislativă pentru reglementarea activității de videochat și combaterea publicității
Număr de înregistrare: 118
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 29.07.2024 16:59:00
De la: Augustin Constantin Ciobanu
Textul opiniei: I. Sinteza : 1. Proiectul de lege nu este însoțit de rezultatele studiului de cercetare invocat în expunerea de motive; nu am identificat un astfel de studiu al Asociației Psihologilor din România; 2. Impunerea unei distanțe minime de 1000 metri intre sediul unui agent economic și orice școli, internate sau lăcașurile de cult este excesivă și nerealistă; în principal o astfel de distanță nu trebuie reglementată, iar în subsidiar trebuie redusă la 50 metri; 3. Distanța propusă de 1000 de metri față de școli, internate și lăcașuri de cult face practic imposibilă amplasarea studiourilor de videochat în orice localități, ceea ce înseamnă interzicerea faptică a funcționării acestora; 4. Propunerea legislativă cuprinde reglementări deja existente în alte acte normative, ceea ce încalcă normele de tehnică legislativă. 5. Propunerea legislativă stabilește în mod arbitrar și fără nicio justificare o suprafață minimă de lucru . 6. Interzicerea comunicărilor comerciale audiovizuale este neconstituțională, reglementarea fiind una discriminatorie, și nearmonizată cu legislația Uniunii Europene.
II. Dezvoltarea observațiilor 1. Semnalăm lipsa unui studiu concret privind impactul activităților de videochat în rândul persoanelor care au practicat astfel de activități. Deși în expunerea de motive se face referire la așa-zise studii realizate de Asociația Psihologilor din România privind unele consecințe negative pe plan mental suferite de tinerii care au practicat astfel de activități, nu este indicat nici măcar unul dintre aceste studii. Mai mult decât atât, consultând pagina oficială a Asociației Psihologilor din România, la secțiunea comunicare publică ( https://romanianpsychology.ro/comunicate/ ) nu am identificat niciun fel de studiu întocmit în această privință. Conform prevederilor art. 20 alin. (1) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative: ”(3) Rezultatele studiilor de cercetare şi referirile la sursele de informaţii suplimentare relevante pentru dezbaterea proiectelor de acte normative trebuie să fie incluse în instrumentul de prezentare şi motivare a proiectului de act normativ”. După cum se poate observa din înscrisurile existente la adresa de internet a Senatului https://www.senat.ro/Legis/Lista.aspx?cod=26283&pos=0&NR=b339&AN=2024 , nu sunt disponibile rezultatele studiului invocat în expunerea de motive. Drept urmare, până la momentul la care rezultatele la care se face trimitere nu vor fi disponibile în mod public laolaltă cu celelalte acte de la baza proiectului legislativ, putem considera că ele nu există.
2. Propunerea legislativă privind impunerea unei distanțe minime ale localurilor, respectiv obligația ca acestea ”să fie amplasate la o distanță mai mare de 1000 m față de școli, de internate sau de lăcașurile de cult”, este excesivă și nerealistă, distanța propusă conducând implicit la imposibilitatea în concret a desfășurării acestor activități în niciun oraș. 2.1. În primul rând trebuie observat faptul că a existat în cursul anului 2023 o propunere legislativă similară - PL-x nr. 166/2023 - pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc a inclus inițial o distanță minimă de 300 metri, la care însă s-a renunțat. Forma inițială a propunerii PL-x nr. 166/2023) a reglementat o distanță minimă după cum urmează: ”c) spațiul propus nu este situat în incinta sau pe o rază de 300 de metri pietonali a unităților și instituțiilor de învățământ, inclusiv campusurile aferente acestora, unor locuri de joacă pentru copii definite ca orice spațiu închis sau în aer liber destinat utilizării de către copii, unor instituții de credit sau unor instituții financiare nebancare, unor așezăminte de cultură, sănătate, cu caracter social, de culte religioase și altele asemenea sau în perimetrul delimitat destinat acestora (...)” Prin Punctul de vedere înaintat de Guvernul României înregistrat sub nr. 859/06.02.2023 a fost respinsă adoptarea acestei inițiative legislative. Prin Legea nr. 107/2024 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, precum şi pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 20/2013 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 s-a înlăturat orice referire la o distanță minimă și s-a stabilit prin articolul doar că ”La articolul 15 alineatul (2), după litera b) se introduce o nouă literă, lit. b1), cu următorul cuprins: b1) spaţiul propus, dacă are amplasate mijloace de joc de tip slot-machine astfel cum sunt acestea definite în art. 10 alin. (1) lit. e), trebuie să se afle într-o unitate administrativ-teritorială cu o populaţie mai mare de 15.000 de locuitori. Dovada numărului de locuitori se face prin adeverinţă eliberată de primăria în a cărei rază teritorială se află spaţiul propus.»" După cum se poate lesne observa, limitarea perimetrului în care pot fi amplasate jocurile de noroc la distanța inițială de 300 de metri nu a fost acceptată, reglementarea actuală fiind raportată la numărul de locuitori iar nu la suprafață. În aceste condiții și pentru egalitate de tratament, distanța de 1000 m propusă prin proiectul B339 nu ar trebui să subziste în forma finală a legii.
2.2. Pe de altă parte, atunci când legiuitorul a simțit nevoia să reglementeze distanțe minime ce trebuie respectate pentru desfășurarea anumitor activități nu s-a raportat niciodată la sute sau mii de metri, distanțele minim reglementate fiind de ordinul zecilor de metri. Indicăm cu titlu de exemplu faptul că prin Ordinul nr. 119/2014 care reglementează Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei din 04.02.2014, s- au stabilit distanțe cum ar fi - Unităţile cu capacitate mică de producţie, comerciale şi de prestări servicii, discoteci, cluburi de noapte, care prin natura activităţii acestora pot crea riscuri pentru sănătate sau disconfort pentru populaţie prin producerea de zgomot, vibraţii, praf, fum, gaze toxice sau iritante etc., se amplasează la o distanţă de minimum 15 m de ferestrele locuinţelor;
- Fosele septice vidanjabile prin care sunt îndepărtate apele uzate menajere şi fecaloid- menajere provenite de la locuinţele neracordate la un sistem de canalizare se amplasează la cel puţin 10 m faţă de cea mai apropiată locuinţă şi sursă de apă; - Deşeurile zootehnice, rezultate din amenajări în gospodării particulare care nu se asimilează cu fermele zootehnice, se colectează pe platforme de colectare impermeabilizate, amplasate la minimum 10 metri de ferestrele locuințelor şi sursele de apă în anumite situații și la minim 50 de metri în alte situații.
3. Distanța propusă de 1000 de metri față de școli, internate și lăcașuri de cult face practic imposibilă amplasarea studiourilor de videochat în orice localități. Cercetând orice localitate din România se constată că există extrem de puține zone (de regulă doar platformele industriale, dar și acolo pot fi licee de profil) în care nu sunt amplasate nici școli și nici lăcașe de cult. În aceste condiții se poate concluziona că de fapt intenția inițiatorului a fost aceea de interzicere de facto a activității de videochat, întrucât nu este posibilă edificarea de construcții în extravilan, deci nu este realist posibilă nici funcționarea agenților economici în extravilan. O astfel de modalitate de legiferare, care deși declară că dorește reglementarea unei activități duce în realitate la interzicerea ei, încalcă în mod evident dispozițiile art. 6 din legea 24/20000 conform cărora „Proiectul de act normativ trebuie să instituie reguli necesare, suficiente şi posibile care să conducă la o cât mai mare stabilitate şi eficienţă legislativă. Soluţiile pe care le cuprinde trebuie să fie temeinic fundamentate, luându-se în considerare interesul social, politica legislativă a statului român şi cerinţele corelării cu ansamblul reglementărilor interne şi ale armonizării legislaţiei naţionale cu legislaţia comunitară şi cu tratatele internaţionale la care România este parte, precum şi cu jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului” .
4. Propunerea legislativă cuprinde reglementări deja existente în alte acte normative, fiind nesocotite astfel dispozițiile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă. La Articolul 3 alineatul (2) lit. b) se impune ca localurile administrate de persoanele prevăzute la alin. (1) să aibă pază asigurată iar la lit. c) se impune ca aceste localuri să dețină aviz ISU. Conform art. 6 alin. (2) din Legea 24/2000 se prevede că: ”(2) Pentru fundamentarea noii reglementări se va porni de la dezideratele sociale prezente şi de perspectivă, precum şi de la insuficienţele legislaţiei în vigoare”. În ceea ce privește obligația de asigurare a pazei, arătăm faptul că există o lege specială care reglementează acestă obligație, respectiv Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, drept pentru care o supra-reglementare în această privință nu este utilă. În al doilea rând, cât privește obligația de deținere a avizului ISU, arătăm faptul că obligativitatea deținerii acestui aviz este, de asemenea, prevăzută în Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, precum și în dispozițiile HG 571/2016, act normativ modificat în septembrie 2022. O dată ce există o legislație specială privind protecția împotriva incendiilor, intervenirea în materie prin legea care reglementează activitatea de videochat nu se mai justifică.
5. Propunerea legislativă stabilește în mod arbitrar și fără nicio justificare o suprafață minimă de lucru exprimată în metri pătrați. Astfel, la Articolul 3 alineatul (2) lit. a) se prevede faptul că: ”Localurile administrate de persoanele prevăzute la alin. (1) trebuie să îndeplinească următoarele condiții: a) să aibă o suprafață de minimum 20 mp pentru fiecare model în parte.” Arătăm în acest context faptul că nu există niciun alt domeniu în care legiutorul să intervină pentru a reglementa o suprafață minimă de asemenea dimensiuni pentru desfășurarea activității lucrative. Cu titlu de exemplu, prin Hotărârea nr. 1028/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate în muncă referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare s-a stabilit că în ceea ce privește: ”Mediul de muncă: a) Spaţiu - Prin dimensiunile şi amenajarea sa, postul de lucru trebuie să asigure utilizatorului un spaţiu suficient, care să îi permită să îşi schimbe poziţia şi să varieze mişcările”. Hotărârea nr. 866/1996 pentru actualizarea normativelor privind spaţiile cu destinaţia de birou sau pentru activităţi colective ori de deservire ce pot fi utilizate de ministere, alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, de instituţiile publice din subordinea acestora, precum şi de prefecturi prevede la art 2 următoarele: ”Calculul suprafeţelor folosite ca birouri, pe ansamblul instituţiei, se face în funcţie de numărul de personal şi de suprafaţa medie de 5 m2/persoană, iar în cazul posturilor care utilizează calculatoare sau planşete, de 6 m2/persoană.” În plus, demn de menționat este și faptul că prin Legea locuinţei nr. 114/1996 s-a stabilit că cerințele minimale pentru locuințe presupun respectarea unei suprafețe minime de 12 m 2 pentru un dormitor. Cum un dormitor este de regulă destinat folosirii de către 2 persoane (după cum ar fi posibil însă să fie și mai multe persoane), înseamnă că legiuitorul a avut din nou în vedere o suprafață medie de 6 m2/persoană. Mai mult decât atât, nici nu există un interes general pentru a reglementa o suprafață minimă de 20mp, adică de mai mult de 3 ori mai mare decât orice altă suprafață reglementată, așa cum regăsim în această propunere.
6. Propunerea legislativă conține o evidentă supra-reglementare . Astfel, pe de o parte, se arată la Articolul 3 alineatul (2) lit. e) faptul că: ”Localurile administrate de persoanele prevăzute la alin. (1) trebuie să îndeplinească următoarele condiții: ”e) să fie amplasate la o distanță mai mare de 1000 m față de școli, de internate sau de lăcașurile de cult” pentru ca mai apoi să se prevadă a următoarea literă că: ” f) desfășurarea acestor activități se va realiza în spații inaccesibile privirilor din exterior.” Or, în condițiile în care desfășurarea activităților este realizată în spații închise ”privilor din exterior”, cu alte cuvinte, nu se poate cunoaște natura activităților desfășurate în interiorul respectivelor localuri dat fiind faptul că nu sunt permise afișe, panouri etc., iar geamurile trebuie să aibă folii aplicate pe acestea pentru a nu permite vizualizarea în interiorul locațiilor, rezultă că impunerea și a unei distanțe minime față de școli, de internate sau de lăcașurile de cult, apare ca fiind inutilă. Cele două reglementări, din punctul nostru de vedere, nu pot coexista, finalitatea urmărită de inițiatorul propunerii putând fi atinsă fie în prima variantă (existența unei distanțe minime), fie prin a doua variantă (existența unor spații inaccesibile privirilor din exterior).
7. Interzicerea comunicărilor comerciale audiovizuale este neconstituțională, reglementarea fiind una discriminatorie, și nearmonizată cu legislația Uniunii Europene. Potrivit art. 5 alineatul (1) din propunerea legislativă: ”Comunicările comerciale audiovizuale despre localurile și/sau site-urile care desfășoară și promovează activități pornografice de videochat este strict interzisă”. În condițiile în care site-urile de streaming pornografic nu sunt interzise în țara noastră, accesul online fiind extrem de facil pentru oricine (fără verificarea reală a vârstei persoanei care accesează site-uri cu profil pornografic), interzicerea publicității online a activităților de videochat apare ca fiind discriminatorie. Ca o comparație, învederăm faptul că publicitatea organizată de organizatorii de jocuri de noroc este permisă la nivel național și trebuie să respecte principiile prezentate în normele legale aplicabile, în special cele prezentate în O.G. nr. 77/2009. Aceste principii includ protejarea minorilor, asigurarea integrității și transparenței operațiunilor, prevenirea activităților infracționale și implementarea de programe de combatere a dependenței de jocurile de noroc. Totodată, potrivit art. 6 alin (2) din aceleași normel se vrede că: ”Acţiunile de promovare, constând în reclamă, publicitate sau activităţi specifice de marketing, desfăşurate de organizatorul de jocuri de noroc în locaţiile proprii sau pe paginile de internet proprii sunt permise în temeiul licenţei de organizare şi a autorizaţiei de exploatare, cu respectarea condiţiilor prevăzute în prezentele norme metodologice.” Ca atare, câtă vreme în legislația națională publicitatea online a jocurilor de noroc este permisă, nu vedem care sunt motivele pentru care ar fi interzis același tip de publicitate și pentru studiourile de videochat. Totodată, trebuie observat faptul că în legislația natională nu este interzisă integral difuzarea de conținut audiovizual obscen, legislația specială (facem trimitere cu titlu de exemplu la Decizia nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual publicată în Monitorul Oficial 174/11.03.2011) prevăzând o astfel de interdicție pentru radiodifuzori pentru intervalul orar 6,00 – 22,00. Drept urmare, nu poate fi interzisă în mod general orice comunicare audiovizuală despre site-uri care „desfășoară și promovează activități pornografice de videochat”.
Mai mult decât atât, arătăm faptul că la nivelul Uniunii Europene nu există o asemenea reglementare, nefiind interzisă publicitatea online a activităților de videochat. Or, potrivit art 6 alin. (1) din Legea 24/2000 mai sus citat proiectul de act normativ trebuie să respecte cerința armonizării legislaţiei naţionale cu legislaţia comunitară . Acest proiect de act normativ nu respectă prevederile articolului sus-citat, fiind evident contrar legislației comunitare și europene în general.

L448/2024
Propunere legislativă pentru reglementarea activității de videochat și combaterea publicității
Număr de înregistrare: 117
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 29.07.2024 16:44:00
De la: Madalina Ioana
Textul opiniei: Mă numesc Madalina și vreau să vă povestesc cum am reușit să trec peste una dintre cele mai dificile perioade din viața mea. Totul a început când m-am despărțit de fostul meu iubit, lăsându-mă cu datorii imense pe care le făcuse pe numele meu, fără știrea mea. Când am realizat ce se întâmplă, era deja prea târziu. Primeam constant scrisori și telefoane de la bănci și creditori, iar suma totală a datoriilor era copleșitoare. Simțeam că sunt prinsă într-un coșmar din care nu mai vedeam ieșire. Stresul și anxietatea mă copleșeau zilnic. Într-o zi, o prietena buna mi-a sugerat să merg la un studio de videochat, care mi-a si oferit împrumut cu dobânda 0. Deși eram sceptică, nu aveam alte opțiuni, așa că am decis să încerc. La studio, am discutat deschis cu trainerii si tot stafful, explicându-le detaliat situația mea. Pentru prima dată după mult timp, am simțit o rază de speranță. Cei de acolo au fost foarte înțelegători și mi-au oferit un împrumut care să-mi permită să achit toate datoriile. Cu acești bani, am reușit să închid toate conturile restante și să evit cazierul fiscal, ceea ce era esențial pentru viitorul meu. Dar povestea mea nu se oprește aici. Determinată să nu mai ajung niciodată într-o astfel de situație, am început să particip la cursuri de educație financiară oferite de studio. Am învățat să-mi gestionez mai bine finanțele și să economisesc pentru zile negre. În timp, am reușit să-mi construiesc un fond de urgență și chiar să investesc. Astăzi, mă simt mai puternică și mai încrezătoare ca niciodată. Am reușit nu doar să-mi achit datoriile, dar și să-mi construiesc o viață stabilă.

L448/2024
Propunere legislativă pentru reglementarea activității de videochat și combaterea publicității
Număr de înregistrare: 116
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 29.07.2024 16:39:00
De la: Anais Carmina
Textul opiniei: Eu sunt Anais. M-am angajat la chat la varsta de 18 ani. Nu stiam exact ce anume inseamna videochatul, insa din lipsa locurilor de munca, cumva a fost unica optiune pe care nu o regret. Eu am lucrat de la varsta de 15 ani. A fost si ospatar si lucrator comercial, insa simteam ca angajatorii isi bateau mai mult joc. Nu ma plateau la timp sau chiar deloc, nu aveam contract de munca pentru ca eram minora, insa tot ce mi-au dorit a fost sa muncesc sis a imi cladesc o viata mai buna. Provin dintr-o familie monoparentala. Tatal meu a decedat cand era meu mica iar mama a ramas singura cu doi frati mai mici. Ii era extrem de greu si nu o puteam privi vazand cat de mult se chinuie sa ne creasca. Singurul loc de munca care mi-a oferit stabilitate a fost Heylux Studio. Doar cu ajutorul echipei am reusit sa invat limba engleza mai bine, optand entru cursurile de limba engleza, am reusit sa fac bani cu ajutorul trainerului si sa ma dezvolt ca femeie. Si eu sunt una dintre fetele care s-a confruntat cu o relatie toxica unde eram abuzata verbal, controlata si unde toti banii mei ajungeau la el. M-am bucurat cand am auzit ca studioul ofera cursuri de dezvoltare personala, desi imi era teama la inceput de urmarile ce aveau sa vina, am reusit sa ma ambitionez si sa ma gandesc pentru prima data la mine. Am 7 ani de cand lucrez in chat, iar oportunitatea aceasta mi-a schimbat viata. Am propria masina si imi intretin fratii mai mici si pe mama mea. Sunt foarte fericita. Desi nu este privit cu ochi buni acest domeniu, videchatul poate schimba vieti.

1234567


Go to top