Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L173/2025 Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ
Data Start interval
Data Sfărșit interval
De la:
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie (click pentru sortare după dată)
L173/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ
Număr de înregistrare: 366
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 21.05.2025 17:11:00
De la: Gabriel Alexandru Popa
Textul opiniei: Este o varianta soft pentru o inductie silogismă în raportul civil de drept, asfel propunerea ar avea ca scop o ramicare de norma asupra legi civile 287/2009 și în cea de a doua sfera administrativă a oug 57/2019 însă instituția de superficie trebuie ori transpusă mutandis- definitoriu cu rigorile perimetrului și a parametrului de exercitiu a permisivitati legalizată și existentă d.p.d.v administrativ-teritorial

L173/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ
Număr de înregistrare: 361
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 05.05.2025 10:35:00
De la: Ursache Iulian
Textul opiniei: Consider ca art. 108 lit. e) ar trebui sa fie renumerotat ca punctul f) si ramana in forma actuala. Ar trebui ca dreptul de superficie sa fie inclus ca punct nou e) dar nu ar trebui sa fie asa limitativ ca in initiativa legislativa. In forma actuala se intelege ca dreptul de superficie poate fi constituit doar in favoarea celor care au dobandit / construit deja o cladire pe terenul UAT, fara a avea un drept legal asupra terenului. Ori, posibilitatea de a constitui dreptul de superficie pe terenurile din domeniile private ale UAT-urilor, ar fi benefica si in multe alte cazuri. Punctul 4 al initiativei legislative ar trebui sa dispara. Superficia ar trebui sa respecte rigorile licitatiei publice. Este absurd ca licitatia publica sa fie necesara in cazul inchirierii bunurilor proprietate privata a UAT-urilor dar nu si in cazul superficiei. Daca se va considera ca este necesara vreo exceptie in anumite cazuri (de exemplu, in cazul celor care au deja construite anumite constructii pe terenurile private ale UAT, pe care le folosesc deja de ceva timp si unde o licitatie nu isi are rostul, exceptia ar trebui prevazuta in mod expres.) In caz contrar, se vor acorda discriminatoriu drepturi de superficie unor persoane cu legaturi stranse cu aparatul administrativ al UAT (pentru preturi derizorii).



Go to top