L196/2025
                        
                         
                        Propunere legislativă pentru eliminarea impozitului minim pe cifra de afaceri
                     | 
                        
                        
                        
                            
                                | Număr de înregistrare: | 
                                
                                    378
                                 | 
                             
                            
                                | Vizibil: | 
                                
                                    Da
                                 | 
                             
                            
                                | Data de postare a opiniei: | 
                                
                                    27.05.2025 11:06:00
                                 | 
                             
                            
                                | De la: | 
                                
                                    UNICOM HOLDING SA
                                 | 
                             
                            
                                | 
                                    
                                 | 
                             
                            
                                | Textul opiniei: | 
                                
                                    
                                         
                                            Pentru toate considerente din Expunerea de motive a propunerii legislative si din STUDIUL Impactul Impozitului Minim pe Cifra de Afaceri asupra economiei: analiza sectoriala, realizat de catre The Tax Institute, efectele negative ale ICAS, ca si in cazul IMCA, sunt similare si se confirma : - Creeaza un mediu fiscal discriminatoriu între companiile din acest sector (petrol si gaze) de activitate si toate celelalte companii, afectand disproportionat acest sector strategic; - Potential inflationist prin transferul costurilor suplimentare catre consumatori, în special în sectoarele de distributie unde firmele au rulaje mari cu marje mici si dificultati în ajustarea structurii costurilor; - Afecteaza disproportionat si dramatic sectoarele de distributie din petrol cu marje mici de profit; - Are impact si asupra companiilor cu capital românesc, infirmand teza ca masura vizeaza transferul de profit în afara tarii; - Descurajarea investiiilor noi; - Reducerea cererii si, implicit, pe termen mediu, a veniturilor, pe fondul creterii preturilor, accentuând declinul financiar. 
Aplicarea ICAS si IMCA a dat nastere unor numeroase litigii - individuale, dar si colective - pe rolul instantelor judecatoresti (aglomerand activitatea acestora) si pe rolul Curtii Constitutionale unde va fi analizata constitutionalitatea prevederilor art. 18 indice 1 si art. 18 indice 3 (actual art. 46 indice 2) Cod fiscal si legalitatea actelor subsecvente : HG nr. 1393/2024, OpANAF nr. 172/2024 etc. 
Consideram ca este necesara si eliminarea ICAS si completarea propunerii legislative cu urmatorul art.: "Articolul 46^2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata În Monitorul oficial al României, Partea 1, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga."
                                         
                                    
                                    
                                 | 
                             
                            
                                
                                     
                                    
                                    
			 
                                 | 
                             
                            
                                | 
                                    
                                 | 
                             
                         
                     |