Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L236/2025 Propunere legislativă pentru completarea art.35 din Legea nr.18/1991 privind fondul funciar
Data Start interval
Data Sfărșit interval
De la:
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie (click pentru sortare după dată)
L236/2025
Propunere legislativă pentru completarea art.35 din Legea nr.18/1991 privind fondul funciar
Număr de înregistrare: 511
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 24.06.2025 15:43:00
De la: Roman Nicoleta
Textul opiniei: Referitor la Legea 87/2020 și necesitatea emiterii Normelor de aplicare/ implementare unitare a legii în plan național, trimit atașat formular cerere emis de către Primaria Municipiului Cluj-Napoca. Varianta actuală este emisă de către Primăria Municipiului Cluj-Napoca cu scopul de a tergiversat abuziv respectarea legii, pentru cei care au depus pentru formularul anterior, documentația solicitată de către Primăria Municipiului Cluj-Napoca, contrar ART 15 Constituția României

L236/2025
Propunere legislativă pentru completarea art.35 din Legea nr.18/1991 privind fondul funciar
Număr de înregistrare: 509
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 24.06.2025 15:36:00
De la: Roman Nicoleta
Textul opiniei: Pentru stoparea ABUZURILOR îndreptate împotriva proprietarilor din zonele devenite ȚINTE ale grupurilor organizate compuse din investitori imobiliari și angajați cu rol de funcționari publici care eliberează AVIZE pentru construcții în proiectul blocuri printre case, VĂ ROG FRUMOS să acordați șanse pentru transformare în lege, textului din ART 2, PL-X 137/2023, forma textului propusă pentru promulgare ( conform atașament) Mulțumesc.

L236/2025
Propunere legislativă pentru completarea art.35 din Legea nr.18/1991 privind fondul funciar
Număr de înregistrare: 479
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 21.06.2025 21:02:00
De la: Iordache
Textul opiniei: Legea nr. 4/2008 (supranumită „Legea lui Mitică Dragomir”) reglementează prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și jocurilor sportive. Unele prevederi ale acestei legi au fost criticate de-a lungul timpului pentru că: • încalcă principiul prezumției de nevinovăție; • oferă puteri excesive Jandarmeriei, inclusiv interdicții de acces pe stadioane fără decizie judecătorească.


🔧 PROPUNERE DE MODIFICARE A LEGII NR. 4/2008
1. Text actual criticabil (exemplu – art. 21 alin. (1)):
„Persoanele care săvârșesc fapte de natură să tulbure ordinea publică în legătură cu competițiile sportive pot fi sancționate contravențional și li se poate interzice accesul la competițiile sportive, prin act administrativ al Jandarmeriei.”
2. Propunere de modificare:
„Interzicerea accesului la competițiile sportive se poate dispune doar prin hotărâre judecătorească definitivă, în urma unui proces echitabil și cu respectarea prezumției de nevinovăție. Măsurile cu caracter preventiv adoptate de forțele de ordine trebuie să fie proporționale, motivate și supuse controlului judecătoresc.”


3. Motivație juridică: • Art. 23 alin. (11) din Constituția României garantează prezumția de nevinovăție. • Jandarmeria este organ executiv, nu judiciar; nu poate aplica măsuri cu caracter restrictiv de drepturi fundamentale (ex. libertatea de circulație) fără un control judecătoresc. • CEDO (Curtea Europeană a Drepturilor Omului) a sancționat statele membre pentru măsuri administrative disproporționate în absența unor garanții procesuale.


4. Formulări legislative pentru amendament:
Modificare Art. 21, alin. (1):
„Interzicerea accesului unei persoane la competițiile sportive nu poate fi dispusă decât în urma unei hotărâri judecătorești definitive, pronunțate cu respectarea dreptului la apărare și a prezumției de nevinovăție.”
Introducere nou alineat - Art. 21, alin. (1¹):
„Actele administrative ale Jandarmeriei care impun restricții de natură să afecteze exercitarea unor drepturi fundamentale pot fi contestate în fața instanței de contencios administrativ, cu suspendarea de drept a măsurii până la pronunțarea unei soluții.”


5. Scopul propunerii: • Alinierea Legii 4/2008 la normele constituționale și europene; • Asigurarea unui echilibru între ordinea publică și drepturile cetățenești; • Prevenirea abuzurilor și a stigmatizării persoanelor fără condamnare penală.

L236/2025
Propunere legislativă pentru completarea art.35 din Legea nr.18/1991 privind fondul funciar
Număr de înregistrare: 442
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 19.06.2025 18:21:00
De la: Constantinescu Cristina
Textul opiniei: Dobândirea dreptului de proprietate asupra terenurilor achiziționate cu chitanță de mana , înainte de 1973 . Chitanță de mana a fost folosita masiv la nivel național pentru că era practica cea mai uzuala in trecut , iar azi sunt sute de mii de proprietăți aflate în aceasta situație din acest motiv . O rezolvare locală prin intermediul Primăriilor locale ar fi de mare ajutor , întrucât oamenii nu își permit să plătească avocați , procese în Instanță care sunt lungi , anevoioase și foarte costisitoare .Ar ajuta masiv la nivel național o astfel de abordare a acestor situații . Multi oameni ar aduce la zi situația proprietăților in aceasta țară , foarte mulți locuind prin zone de deal sau munți , dar chiar și în câmpie cu acces dificil către Instanțe Judecătorești . Foarte mulți au renunțat să intre în dreptul de proprietar din aceste motive impuse de legile actuale care în loc să încurajeze aceste acțiuni de a reglementa dreptul de proprietate al omului , l au descurajat , fiind atât de anevoioase .

L236/2025
Propunere legislativă pentru completarea art.35 din Legea nr.18/1991 privind fondul funciar
Număr de înregistrare: 442
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 19.06.2025 18:03:00
De la: Constantinescu Cristina
Textul opiniei: Însușirea dreptului de proprietate pentru terenuri achiziționate cu chitanță de mana înainte de 1990 , prin intermediul Primăriilor , fără procese de uzucapiune prin intermediul Instantelor de judecata , care durează 2 , 3 , 4 ani .

L236/2025
Propunere legislativă pentru completarea art.35 din Legea nr.18/1991 privind fondul funciar
Număr de înregistrare: 403
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 08.06.2025 17:29:00
De la: Roman Nicoleta
Textul opiniei: Legea 87/2020 necesită norme de aplicare unitare în plan național. Așa cum se poate vedea pe pagina publică :Primăriei Municipiului Cluj-Napoca cereri, secțiunea Revendicări, fond funciar, referitor la Legea 87/2020, autoritatea locală a trecut la solicitări abuzive cu scopul tergiversări și a satisfacerii intereselor investitorilor imobiliari . Încercați o REEDITARE a PL-X 137/2023, ART 2, dacă vă doriți o reducere a presiunilor puse pe proprietarii deveniți ȚINTĂ a MAFIEI imobiliare

L236/2025
Propunere legislativă pentru completarea art.35 din Legea nr.18/1991 privind fondul funciar
Număr de înregistrare: 381
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 02.06.2025 19:29:00
De la: Gabriel Alexandru Popa
Textul opiniei: Automat prin modificarea Art.35 se derogă de la reglementarea principală asfel modul de inițiere reflectă și efectele in dupa vigoarea imperiului vechi legi a reglementări



Go to top