Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
b263/2025 Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și a Legii nr.282/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal
Data Start interval
Data Sfărșit interval
De la:
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie (click pentru sortare după dată)
b263/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și a Legii nr.282/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal
Număr de înregistrare: 656
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 10.07.2025 09:56:00
De la: Adrian chelu
Textul opiniei: E un inceput bun, dar daca vrem ca suporterii sa se simta iar acasa pe stadioane si nu intr-un poligon de antrenament al jandarmeriei e nevoie de mai mult. Prezenta jandarmilor in mijlocul suporterilor nu mai trebuie permisa decat in caz de incidente, asa cum este normal. Legea trebuie sa reglementeze clar si acest aspect.

b263/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și a Legii nr.282/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal
Număr de înregistrare: 655
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 10.07.2025 09:53:00
De la: Lupescu daniel
Textul opiniei: În sfârșit o “normalitate” într-o țară UE care protejează drepturile oameilor de excesele jandarmeriei. În toate stadioanele din Europa se pot consuma băuturi slab alcoolizate, forțele de ordine nu stau în incinta stadioanelor și nu incită suporterii. Bravo, așteptăm de mult această “normalitate”

b263/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și a Legii nr.282/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal
Număr de înregistrare: 654
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 10.07.2025 09:50:00
De la: Diaconu Ionel
Textul opiniei: În sfârșit , așteptăm de foarte mulți ani ca și stadioanele din România să intre în UE, ca suporterii să fie “protejați” de abuzurile jandarmeriei, ca oamenii să se simtă ca la un spectacol pe stadioane. 👏👏👏

b263/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și a Legii nr.282/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal
Număr de înregistrare: 490
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 22.06.2025 19:51:00
De la: Stoica Achim Liviu
Textul opiniei: 1.Formula de calcul de la ART.28/legea 233/2015, ar trebui sa fie, 6 luni din întreaga activitate!!! Am fost militar de la 14 ani - degeaba, pana la 51 de ani! 2.Am fost 6 ani!!!, sef birou-degeaba, pentru ca cei ,,imputerniciti’’ (6luni) care au ieșiti la pensie, in ultimii 5 ani, au reușit să beneficieze de funcția de comanda, la pensie, pe când, eu, nu!!! Nu e corect! Trebuia sa beneficiez și eu de cei 6 ani de funcția de comanda, dar nu am avut sansa oportuniștilor care au beneficiat de cele 6 luni de împuternicit!

b263/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și a Legii nr.282/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal
Număr de înregistrare: 489
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 21.06.2025 22:17:00
De la: Gabriel Alexandru Popa
Textul opiniei: Este foarte important de introdus o practica unitară bazată pe echitatea, justiție socială, și contributivitate prin noua reglementare a legilor prevăzute care au nevoie de o omogenitate a caracterului normativ prin care să permită o realizare corectă de distribuție a cuantumului luat in calcul pe bază contributivă si printr-o formulă care să reflecte munca depusă în domeniul de activitate profesională a fiecăruia dintre cei activi

b263/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și a Legii nr.282/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal
Număr de înregistrare: 463
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 21.06.2025 17:33:00
De la: Dragan Tudor
Textul opiniei: Propun: Formula de calcul să cuprinda- Media veniturilor brute lunare ,de pe întreaga activitate ca militar activ,pensia suplimentara să nu fie introduse în cuantumul pensiei de serviciu,procentaje diferite în funcție de vechime ca militar activ,să se aplice coeficienți de stabilitate în funcție de vechime diferențiat, din 5 în 5 ani ,meritul militar ,deasemeni ,să nu fie cuprins în calculul pensiei ci,invenitul brut ca și pensia suplimentara.

b263/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și a Legii nr.282/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal
Număr de înregistrare: 462
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 21.06.2025 16:25:00
De la: Cîrstian Eduard Viorel
Textul opiniei: Toate pensiile militare să aibă la bază principiul contributivității și revenirea la plata compensațiilor la trecerea în rezervă. Altfel nu va fi echitate în veci!... La fel și cu celelalte pensii speciale!... Dar nu doriți asta!

b263/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și a Legii nr.282/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal
Număr de înregistrare: 459
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 21.06.2025 13:00:00
De la: Pop Liviu
Textul opiniei: Nu uitați , va rugam nici de sporul pentru XV - XX - XXV de ani de activitate , așa zisa răbdare a măgarului . Cei ieșiti la pensie după 2017 beneficiem doar scriptic nu și faptic de acest bonus ! Așa că .... Va rugam sa nu uitați Mulțumim

b263/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și a Legii nr.282/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal
Număr de înregistrare: 457
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 21.06.2025 11:53:00
De la: Gagiu Constantin
Textul opiniei: După toate experiențele, batjocura, umilințele și, mai ales, experimentele făcute de guvernanți în legătură cu capacitatea noastră de a îndura terfelirea cu obstinație a noțiunilor de pensionar militar și pensie militară, ce poate aduce nou o batjocură în plus?

b263/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat și a Legii nr.282/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal
Număr de înregistrare: 455
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 21.06.2025 11:25:00
De la: Mariu CRETU
Textul opiniei: Propuneri de modificări în proiectul privind pensiile militare de stat – justificări și argumente În procesul de revizuire și actualizare a proiectului inițial referitor la pensiile militare de stat, am propus o serie de modificări esențiale în draftul 2, menite să clarifice, completeze și să asigure o protecție mai bună pentru beneficiarii pensiilor militare. Mai jos prezint principalele motive și argumente care au stat la baza acestor propuneri: 1. Clarificarea bazei de calcul (Articolul 28) Formularea din draftul inițial era formală, fără a specifica exact ce drepturi salariale sunt incluse sau excluse din calculul pensiei. Am introdus o descriere explicită a elementelor care intră în bază (solda, gradul, gradațiile, drepturile permanente) și a celor care sunt excluse (sporuri temporare, beneficii excepționale). Aceasta asigură transparență și previne interpretările eronate. De asemenea, am introdus un mecanism clar de recalculare automată pentru pensionarii care au ieșit la pensie înainte de intrarea în vigoare a legii, pentru a reflecta evoluțiile salariale până în prezent, promovând astfel echitatea și corectitudinea. 2. Protecția pensionarilor anteriori și principiul neretroactivității (Articolul 30) Draftul inițial limita pensia la 85% fără a prevedea situația pensionarilor deja stabiliți. Am adăugat prevederi pentru protejarea acestora, astfel încât plafonul să se aplice doar dacă pensia depășește acest nivel, iar în caz contrar cuantumul pensiei să rămână neschimbat. Totodată, am inclus principiul neretroactivității, care interzice diminuarea cuantumului pensiei față de nivelul stabilit anterior aplicării noii legi, asigurând predictibilitate și securitate juridică. 3. Claritatea și accesibilitatea indexării (Articolul 59) Am reformulat articolul pentru o exprimare mai clară și accesibilă, fără a reduce conținutul tehnic necesar. Am detaliat sursele și condițiile de aplicare a indicatorilor de indexare, facilitând astfel înțelegerea de către toți beneficiarii. 4. Detalierea mecanismului de actualizare a pensiilor (Articolul 60) Am extins și structurat mai clar mecanismul de actualizare automată a pensiilor în raport cu creșterile soldelor și salariilor din activitate, inclusiv drepturile salariale permanente. Am inclus prevederi privind aplicarea simultană a indexării și actualizării, pentru a se respecta întotdeauna regula cea mai favorabilă beneficiarului. De asemenea, am extins categoria beneficiarilor incluși (militari, polițiști, funcționari publici cu statut special), asigurând o aplicare uniformă și corectă. 5. Proceduri și termene clare Am stabilit termene maxime pentru emiterea ordinelor necesare implementării acestor prevederi, sporind transparența și respectarea termenelor legale. Mai jos regăsiți textele complete ale articolelor propuse pentru includere în proiect: Articolul 28 – Baza de calcul pentru pensiile militare de stat (1) Baza de calcul utilizată pentru stabilirea pensiei militare de stat reprezintă media soldelor/salariilor lunare brute realizate la funcția de bază în ultimele luni consecutive de activitate, conform eşalonării prevăzute în anexa nr. 10 la Legea nr. 282 din 19 octombrie 2023, pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu, transpusă în anexa nr. 3 la Legea nr. 223/2015, actualizate conform prevederilor legale, la data deschiderii drepturilor de pensie. Această bază de calcul include soldele/salariile corespunzătoare funcției, gradului militar/profesional, gradațiilor, precum și alte drepturi salariale permanente. Nu se includ drepturile salariale temporare, sporurile excepționale și alte beneficii cu caracter temporar. (2) Pentru pensionarii militari care au ieșit la pensie înainte de data intrării în vigoare a prezentei legi, baza de calcul se recalculează din oficiu, prin actualizarea soldelor/salariilor și a altor drepturi salariale avute în vedere la stabilirea pensiei inițiale, la nivelul corespunzător funcției și gradului deținut la data pensionării, conform valorilor actuale din activitate. (3) Actualizarea prevăzută la alin. (2) se efectuează prin aplicarea procentelor de creștere reglementate pentru soldele/salariile militarilor în activitate, în scopul reflectării evoluțiilor salariale până la data recalculării. Articolul 30 (1) Pensia militară de stat, stabilită, revizuită sau recalculată în condițiile prezentei legi, nu poate depăși 85% din baza de calcul prevăzută la art. 28. (2) În cazul pensionarilor care au ieșit la pensie anterior intrării în vigoare a prezentei legi, plafonul prevăzut la alin. (1) se aplică doar dacă pensia calculată depășește acest nivel. În caz contrar, cuantumul pensiei rămâne neschimbat. (3) Principiul neretroactivității se aplică tuturor revizuirilor și recalculărilor, astfel încât niciun cuantum al pensiei să nu fie diminuat față de nivelul stabilit anterior intrării în vigoare a prezentei legi. Art. 59 – Indexarea pensiilor militare de stat (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se indexează anual, în prima lună a anului calendaristic, prin aplicarea ratei medii anuale a inflației, la care se adaugă 50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu brut realizat. Indicatorii utilizați sunt cei definitivi, comunicați în anul curent pentru anul calendaristic precedent de către Institutul Național de Statistică. (2) În cazul în care unul dintre indicatorii menționați la alin. (1) are valoare negativă, indexarea pensiilor militare de stat se efectuează exclusiv pe baza indicatorului cu valoare pozitivă. (3) Dacă ambii indicatori au valori negative, cuantumul pensiilor militare de stat se menține la nivelul anterior, fără aplicarea indexării. Art. 60 – Actualizarea pensiilor militare de stat (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2027, pensiile militare de stat se actualizează din oficiu ori de câte ori se majorează solda de grad/salariul gradului profesional, solda de funcție/salariul de funcție și/sau alte drepturi salariale permanente ale militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special aflați în activitate. Actualizarea se face proporțional cu vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie, ținând cont de gradul militar/profesional deținut la data trecerii în rezervă sau încetării raporturilor de serviciu, precum și de media soldei de funcție/salariului de funcție și a celorlalte drepturi salariale permanente care au constituit baza de calcul a pensiei. (2) Actualizarea pensiilor se realizează conform procentelor prevăzute la articolele 29, 30 și 108, proporțional cu vechimea recunoscută prin ultima decizie de pensie. (3) În situația în care, într-un an calendaristic, pot fi aplicate atât prevederile articolului 59, cât și cele ale alineatului (1) al prezentului articol, se aplică întotdeauna dispoziția cea mai avantajoasă pentru beneficiar. (4) Dacă, după actualizare, cuantumul pensiei calculat conform alineatului (1) este mai mic decât pensia aflată în plată sau cuvenită la momentul actualizării, se păstrează în plată cuantumul mai avantajos pentru beneficiar. (5) Normele și procedura de aplicare a prevederilor prezentului articol se stabilesc prin ordin comun al conducătorilor instituțiilor din domeniul apărării naționale, ordinii publice și securității naționale, emis în termen de cel mult 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului articol.

12


Go to top