Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L297/2025 Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice
Data Start interval
Data Sfărșit interval
De la:
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie (click pentru sortare după dată)
L297/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 763
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 28.06.2025 18:18:00
De la: Constantin Gabriel
Textul opiniei: In sfarsit niste modificari pentru suporteri si in favoare spectacolului de pe stadioane. Modificarea acestei legi de tip communist ne aduce si pe noi mai aproape de Europa unde se poate bea o bere pe stadion de zeci de ani fara teama ca vine un jandarm si te sanctioneza. Si torte sunt peste tot in Europa, inclusiv la cele mai mari competitii cum s-a vazut si in finala Champions League de la Londra 2024 ca exemplu. Doar la noi suporterii sunt pedepsiti pentru spectacol si acest lucru trebuie sa inceteze. Felicitari initiatorilor!

L297/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 764
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 24.06.2025 17:48:00
De la: Bucur Ionut-Gabriel
Textul opiniei: Apreciez că se impune modificarea Legii conform proiectului propus, întrucât cadrul legislativ actual privind organizarea competițiilor sportive nu mai corespunde realităților și nevoilor societății contemporane. Evoluția tehnologică, precum și dinamica fenomenului sportiv impun o regândire a legislației în sensul modernizării acesteia.
Forma actuală a legii este restrictivă, cu o toleranță redusă până la inexistență, ceea ce generează, în practică, situații care favorizează comportamente abuzive în detrimentul celor responsabile – exact opusul obiectivului urmărit de normele propuse prin proiect. Scopul modificărilor trebuie să fie acela de a crește gradul de protecție a participanților la evenimentele sportive, însă cu respectarea drepturilor acestora. Dreptul la libera exprimare al suporterilor, esențial spiritului sportiv și competițional, trebuie protejat și garantat. De asemenea, trebuie avută în vedere contribuția importantă a fenomenului sportiv la dezvoltarea economică, atât la nivelul cluburilor cât și la nivelul bugetului de stat.
Actuala formă a legii permite derapaje grave și comportamente abuzive din partea instituțiilor chemate să asigure ordinea și siguranța la evenimentele sportive, conducând la aplicarea unui veritabil sistem represiv împotriva suporterilor. Se încalcă, astfel, una dintre cele mai importante garanții ale statului de drept – prezumția de nevinovăție. Este binecunoscută practica aplicării „în masă” a sancțiunilor contravenționale (zeci sau sute la un singur eveniment), care, în urma controlului judecătoresc, sunt deseori anulate ca fiind nelegale și neîntemeiate.
Menționez că am fost, în mod abuziv, interzis de două ori de la participarea la competiții sportive. În ambele situații, instanța mi-a dat câștig de cauză, constatând că sancțiunile au fost nelegale și neîntemeiate. Cu toate acestea, hotărârile definitive au venit după perioade îndelungate – într-un caz, după un an și jumătate. Pe toată durata acestor perioade, nu am avut acces la stadion, deși interdicțiile s-au dovedit a fi complet nejustificate, încălcând drepturile mele fundamentale și afectându-mi profund experiența de suporter. Astfel de abuzuri nu pot fi tolerate într-un stat de drept și indică necesitatea urgentă a unei reforme legislative.
Este esențial să subliniem că natura specială a legii (Legea 4/2008) – în raport cu reglementarea generală a contravențiilor (OG 2/2001) – generează două efecte negative majore, care trebuie corectate:
Imposibilitatea reparării prejudiciului creat suporterilor sancționați doar pe baza unei simple prezumții de legalitate, fără probe solide. Instanțele, de cele mai multe ori, soluționează contestațiile după expirarea sancțiunii, ceea ce transformă protecția oferită de lege într-o simplă aparență. Mecanismul actual, care permite solicitarea suspendării sancțiunii complementare, este lipsit de eficiență practică – instanțele nu acordă termene rapide, iar solicitările nu sunt tratate cu prioritate. Supraîncărcarea instanțelor de judecată, care trebuie să gestioneze sute de dosare contravenționale ce implică fapte mărunte, cum ar fi dacă un suporter a stat pe un gard de delimitare sau dacă avea fața acoperită. Această presiune inutilă poate fi redusă printr-o reglementare mai echilibrată, care să prevină abuzurile și să reducă volumul de muncă al sistemului judiciar. De asemenea, susțin includerea posibilității de vânzare a băuturilor alcoolice pe stadion, în condiții reglementate și controlate. Această măsură ar aduce beneficii economice importante pentru cluburi, prin creșterea veniturilor proprii, și pentru bugetul de stat, prin încasarea de taxe. Exemplele din alte state europene demonstrează că, atunci când este bine reglementată, vânzarea de alcool pe stadioane nu afectează siguranța publică, ci dimpotrivă, contribuie la crearea unui mediu sportiv civilizat și modern.
În concluzie, susțin cu fermitate modificarea legii, pentru: - garantarea reală a drepturilor suporterilor; - prevenirea abuzurilor instituționale; - degrevarea instanțelor de cauze inutile; - dezvoltarea si stimularea economice a sportului romanesc

L297/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 765
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 24.06.2025 16:44:00
De la: Bucur Ionut-Gabriel
Textul opiniei: Apreciez că se impune modificarea Legii conform proiectului propus, întrucât cadrul legislativ actual privind organizarea competițiilor sportive nu mai corespunde realităților și nevoilor societății contemporane. Evoluția tehnologică, precum și dinamica fenomenului sportiv impun o regândire a legislației în sensul modernizării acesteia.
Forma actuală a legii este restrictivă, cu o toleranță redusă până la inexistență, ceea ce generează, în practică, situații care favorizează comportamente abuzive în detrimentul celor responsabile – exact opusul obiectivului urmărit de normele propuse prin proiect. Scopul modificărilor trebuie să fie acela de a crește gradul de protecție a participanților la evenimentele sportive, însă cu respectarea drepturilor acestora. Dreptul la libera exprimare al suporterilor, esențial spiritului sportiv și competițional, trebuie protejat și garantat. De asemenea, trebuie avută în vedere contribuția importantă a fenomenului sportiv la dezvoltarea economică, atât la nivelul cluburilor cât și la nivelul bugetului de stat.
Actuala formă a legii permite derapaje grave și comportamente abuzive din partea instituțiilor chemate să asigure ordinea și siguranța la evenimentele sportive, conducând la aplicarea unui veritabil sistem represiv împotriva suporterilor. Se încalcă, astfel, una dintre cele mai importante garanții ale statului de drept – prezumția de nevinovăție. Este binecunoscută practica aplicării „în masă” a sancțiunilor contravenționale (zeci sau sute la un singur eveniment), care, în urma controlului judecătoresc, sunt deseori anulate ca fiind nelegale și neîntemeiate.
Menționez că am fost, în mod abuziv, interzis de două ori de la participarea la competiții sportive. În ambele situații, instanța mi-a dat câștig de cauză, constatând că sancțiunile au fost nelegale și neîntemeiate. Cu toate acestea, hotărârile definitive au venit după perioade îndelungate – într-un caz, după un an și jumătate. Pe toată durata acestor perioade, nu am avut acces la stadion, deși interdicțiile s-au dovedit a fi complet nejustificate, încălcând drepturile mele fundamentale și afectându-mi profund experiența de suporter. Astfel de abuzuri nu pot fi tolerate într-un stat de drept și indică necesitatea urgentă a unei reforme legislative.
Este esențial să subliniem că natura specială a legii (Legea 4/2008) – în raport cu reglementarea generală a contravențiilor (OG 2/2001) – generează două efecte negative majore, care trebuie corectate:
Imposibilitatea reparării prejudiciului creat suporterilor sancționați doar pe baza unei simple prezumții de legalitate, fără probe solide. Instanțele, de cele mai multe ori, soluționează contestațiile după expirarea sancțiunii, ceea ce transformă protecția oferită de lege într-o simplă aparență. Mecanismul actual, care permite solicitarea suspendării sancțiunii complementare, este lipsit de eficiență practică – instanțele nu acordă termene rapide, iar solicitările nu sunt tratate cu prioritate. Supraîncărcarea instanțelor de judecată, care trebuie să gestioneze sute de dosare contravenționale ce implică fapte mărunte, cum ar fi dacă un suporter a stat pe un gard de delimitare sau dacă avea fața acoperită. Această presiune inutilă poate fi redusă printr-o reglementare mai echilibrată, care să prevină abuzurile și să reducă volumul de muncă al sistemului judiciar. De asemenea, susțin includerea posibilității de vânzare a băuturilor alcoolice pe stadion, în condiții reglementate și controlate. Această măsură ar aduce beneficii economice importante pentru cluburi, prin creșterea veniturilor proprii, și pentru bugetul de stat, prin încasarea de taxe. Exemplele din alte state europene demonstrează că, atunci când este bine reglementată, vânzarea de alcool pe stadioane nu afectează siguranța publică, ci dimpotrivă, contribuie la crearea unui mediu sportiv civilizat și modern.
În concluzie, susțin cu fermitate modificarea legii, pentru: - garantarea reală a drepturilor suporterilor; - prevenirea abuzurilor instituționale; - degrevarea instanțelor de cauze inutile; - dezvoltarea si stimularea economice a sportului romanesc

L297/2025
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice
Număr de înregistrare: 517
Vizibil: Da
Data de postare a opiniei: 24.06.2025 16:15:00
De la: Simion Andrei
Textul opiniei: Subsemnatul, în calitate de cetățean interesat de echitatea și eficiența legislației rutiere, îmi exprim susținerea față de inițiativa legislativă pentru modificarea și completarea OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.
Consider că posibilitatea amânării aplicării sancțiunii de suspendare a permisului, în condiții clar reglementate, reprezintă un instrument util care permite diferențierea între abaterile minore și cele cu grad ridicat de pericol public. Măsura menține fermitatea în cazurile grave (alcool, substanțe interzise), dar oferă o șansă corectă celor care nu reprezintă un risc major.
Această modificare aduce un plus de echilibru și umanitate în aplicarea legii, fără a compromite siguranța rutieră.



Go to top