| Proiect | Opinie (click pentru sortare după dată) |
L475/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.53/2003 - Codul Muncii și a Legii nr.319/2006 a securității și sănătății în muncă
|
| Număr de înregistrare: |
1064
|
| Vizibil: |
Da
|
| Data de postare a opiniei: |
27.10.2025 10:02:00
|
| De la: |
Gheorghe Daniel
|
|
|
| Textul opiniei: |
Considerăm că menținerea posibilității de utilizare a semnăturii electronice simple, în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 910/2014 (eIDAS), este esențială pentru o digitalizare accesibilă și eficientă a proceselor interne de SSM și HR. Solicităm completarea art. II din proiect prin includerea explicită a noțiunii de „semnătură electronică simplă”, alături de „semnătură electronică avansată” și „semnătură electronică calificată”. Va multumesc.
|
|
|
|
|
L475/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.53/2003 - Codul Muncii și a Legii nr.319/2006 a securității și sănătății în muncă
|
| Număr de înregistrare: |
1063
|
| Vizibil: |
Da
|
| Data de postare a opiniei: |
24.10.2025 11:23:00
|
| De la: |
Limoncu Iulia
|
|
|
| Textul opiniei: |
Credeam ca se doreste simplificare, modernizare, nu ingreunarea fluxurilor. Suntem tara Europeana cu poate cea mai mare hartogaraie. Prin ingreunarea acestul flux ne intoarcem iar la pix, hartie, arhive. Dezamagire totala fata de acest gen de initiative.
|
|
|
|
|
L475/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.53/2003 - Codul Muncii și a Legii nr.319/2006 a securității și sănătății în muncă
|
| Număr de înregistrare: |
1062
|
| Vizibil: |
Da
|
| Data de postare a opiniei: |
23.10.2025 15:10:00
|
| De la: |
Onici Alina
|
|
|
| Textul opiniei: |
Pentru majoritatea firmelor, costurile ridicate și procedurile administrative complexe necesare pentru utilizarea semnăturii electronice calificate reprezintă un obstacol semnificativ în adoptarea soluțiilor digitale, deoarece implică achiziția unui certificat digital calificat cu valabilitate anuală, utilizarea unor dispozitive hardware criptografice precum tokenuri sau carduri speciale și integrarea unor soluții software dedicate pentru gestionarea fluxurilor interne. Prin comparație, semnătura electronică simplă, disponibilă prin platforme conforme precum AdobeSign, DocuSign, etc., oferă un nivel adecvat de securitate pentru documentele interne și este recunoscută la nivelul întregii Uniuni Europene.
|
|
|
|
|
L475/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.53/2003 - Codul Muncii și a Legii nr.319/2006 a securității și sănătății în muncă
|
| Număr de înregistrare: |
1061
|
| Vizibil: |
Da
|
| Data de postare a opiniei: |
22.10.2025 11:31:00
|
| De la: |
Suciu Afilon
|
|
|
| Textul opiniei: |
Vreau să rămână toate cele trei forme de semnături electronice așa cum sunt stipulate în modificările inițiale ale legilor 53/2003 și 319/2006
|
|
|
|
|
L475/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.53/2003 - Codul Muncii și a Legii nr.319/2006 a securității și sănătății în muncă
|
| Număr de înregistrare: |
1057
|
| Vizibil: |
Da
|
| Data de postare a opiniei: |
21.10.2025 20:34:00
|
| De la: |
Dobrescu Paul
|
|
|
| Textul opiniei: |
Prezentul document exprimă o analiză juridică și tehnică referitoare la proiectul legislativ B450/2025, aflat în dezbatere publică, care propune modificarea Codului muncii și a Legii nr. 319/2006, în sensul limitării utilizării semnăturii electronice exclusiv la formele „avansată” sau „calificată”. Această inițiativă ridică aspecte importante privind proporționalitatea reglementării, impactul economic și alinierea la principiile dreptului european al digitalizării, fiind necesară o analiză detaliată pentru a evita consecințe neintenționate asupra proceselor de muncă și asupra implementării tehnologiilor digitale în România.
|
|
|
|
|
L475/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.53/2003 - Codul Muncii și a Legii nr.319/2006 a securității și sănătății în muncă
|
| Număr de înregistrare: |
1058
|
| Vizibil: |
Da
|
| Data de postare a opiniei: |
21.10.2025 16:50:00
|
| De la: |
Suciu Afilon
|
|
|
| Textul opiniei: |
Vreau să rămână toate cele trei forme de semnături electronice așa cum sunt stipulate în modificările inițiale ale legilor 53/2003 și 319/2006
|
|
|
|
|
L475/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.53/2003 - Codul Muncii și a Legii nr.319/2006 a securității și sănătății în muncă
|
| Număr de înregistrare: |
1056
|
| Vizibil: |
Da
|
| Data de postare a opiniei: |
20.10.2025 21:39:00
|
| De la: |
Necula Ervin
|
|
|
| Textul opiniei: |
Cred ca este o initiativa foarte nepotrivita, in contextul adoptarii semnaturii digitale in toate ariile in ultimii ani (de exemplu in comunicarea cu ANAF pentru eFactura). Acesta ar fi un pas in directia inversa, in raport cu toate celelte politici pe care le adopta Statul Român.
|
|
|
|
|
L475/2025
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.53/2003 - Codul Muncii și a Legii nr.319/2006 a securității și sănătății în muncă
|
| Număr de înregistrare: |
1055
|
| Vizibil: |
Da
|
| Data de postare a opiniei: |
20.10.2025 18:18:00
|
| De la: |
Ispăsoiu Adrian
|
|
|
| Textul opiniei: |
ASOCIAȚIA ROMÂNĂ PENTRU SECURITATE ȘI SĂNĂTATE ÎN MUNCĂ (ARSSM) ARSSM este organizație de utilitate publică, recunoscută de Guvernul României prin HG 792/2015
Catre: Senatul României Subiect: Propunere legislativa - proiectul B450/2025
Stimate Domnule Președinte, ARSSM este o organizație profesională, non-guvernamentală, care reunește specialiști în domeniul securității și sănătății în muncă, fiind o asociație reprezentativă în domeniul securității și sănătății în muncă, partener oficial al EU-OSHA, Punct focal România. ARSSM a luat cunoștință de proiectul legislativ B450/2025 cu privire la modificarea Legii nr.53/2003 - Codul Muncii și a Legii nr.319/2006 a securității și sănătății în muncă și, se poate constata faptul că, prin propunerea de modificare legislativa se realizează o intruziune în autonomia de organizare a angajatorului, instituindu-se inutil o modalitate excesiv de oneroasă, care nu schimbă cu nimic calitatea instruirii prestate și nici nu poate dovedi că s-a efectuat efectiv instruirea, adăugându-se fără sens în sarcina angajatorului ori a lucrătorului o cheltuială suplimentară cu achiziționarea de semnaturii digitale avansate sau calificate, motiv pentru care NU suntem de acord și NU susținem acest proiect de modificare a Legii 319/2006 și vă transmitem atașat observațiile, argumentele și propunerile noastre detaliate. Vă asigurăm de întregul nostru sprijin și suntem disponibili pentru a discuta în detaliu observațiile, argumentele și propunerile noastre, pentru realizarea unui climat legislativ favorabil dezvoltării securității și sănătății în muncă în toate organizațiile și în beneficiul angajatorilor și lucrătorilor din România. Cu deosebita considerație, Președinte ARSSM Adrian Ispăsoiu
|
|
|
|
|