Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR Sebastian Cernic: ”Desființați Agenția pentru Calitatea și Marketingul Produselor Alimentare, nu mai prorogați bugetarea ei!”

Senatorul USR de Bacău, cere guvernului să clarifice situația Agenției pentru Calitatea și Marketingul Produselor Alimentare, după ce Senatorii din coaliția de guvernare din cadrul comisiei de agricultură nu au reușit să se pună de acord în privința finanțării acesteia: guvernul vrea să proroge alocarea de fonduri însă senatorii coaliției de guvernământ PSD – PNL – UDMR, membri ai comisiei de agricultură, nu sunt de acord cu prorogarea, astfel încât dezbaterile pe subiect au fost amânate.
Inițiativa legislativă pentru desființarea Agenției pentru Calitatea și Marketingul Produselor Alimentare.a fost depusă de senatorul USR de Bacău, Sebastian Cernic, anul trecut și a a trecut tacit de Senat. La Camera Deputaților a primit aviz favorabil de la Comisia Juridică, iar cu vechiul aviz pozitiv de la Guvern, poate fi adoptată rapid.
Sebastian Cernic: ”Producătorii români au nevoie de sprijin real, de reducerea birocrației și a poverii fiscale, de digitalizare și nu de încă o structură inutilă. Sinecurile și zecile de angajați în această nouă agenție nu fac altceva decât să toace bani de la bugetul de stat și să impună noi taxe pentru eliberarea de documente birocratice pe care urmează să le gestioneze. Nici fermierii, nici piața, nici consumatorii și nici producătorii nu mai au nevoie de alte poveri administrative, de dosare peste dosare sau de ghișee unde să stea plecați și, eventual, cu o „atenție” pentru funcționari.”
Atribuțiile Agenției sunt deja acoperite de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor sau Agenția Națională a Zonei Montane. Calitatea produselor se poate îmbunătăți prin mecanisme de piață, prin creșterea producției și ofertei.
 



Go to top