Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR Ștefan Pălărie: ”Totul e strâmb în noile legi ale educației propuse de Ligia Deca!”

Senatorul USR de București, Ștefan Pălărie, o acuză pe Ministrul Educației că, prin respingerea oricăror sugestii venite din partea societății civile, a experților în educație sau a profesorilor, a compromis definitiv ideea de dezbatere publică.

Într-o declarație politică, Ștefan Pălărie consideră că ”ligile lui Deca” îndreaptă sistemul educațional românesc ”spre nicăieri” și că legile intrate strâmb în dezbateri, au rămas tot așa, strâmbe și după dezbateri.

Ștefan Pălărie: ”Am trimis personal 3 propuneri pe adresa ministerului. Ele corectau erori juridice flagrante. Am vrut să văd dacă cineva ține cont și chiar a existat intenția unui minim dialog. Ei bine, nu. Nici vorbă de atenție și interes.”

În declarația sa politică, Ștefan Pălărie arată că singurul scop al modificărilor pare a fi a mulțumi clientela politică din inspectoratele școlare, din minister și din universități.

La final, senatorul USR de București, Ștefan Pălărie, reia solicitarea de a face publice propunerile primite la minister, ”altminteri, concluzia evidentă este că întreg procesul de elaborare și consultare pentru legile educației a fost unul ratat.”

Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:
 
Totul rămâne strâmb în noile legi ale educației
I-am solicitat ministrului educației, Ligia Deca, după scurta perioadă de consultări pe noile legi care vor schimba sistemul din temelii, să ia în seamă opiniile primite și să publice toate propunerile venite.
Ce am constatat după conferința de presă, după cum ne așteptam, este că totul rămâne la fel în legile educației. Adică rămâne strâmb. Au închis ochii, au astupat urechile la toate criticile venite din toate direcțiile.
Legile educației intră în Guvern în forma proastă anunțată. „Consultările” au fost doar de formă:
1. Ministrul insistă cu sistemul de admitere la liceu (60% examen, 40% evaluare națională), pentru liceele „bune”. Deși toată lumea îi spune că e discriminare și că este o confuzie generală despre cum va avea loc.
2. Ministrul merge mai departe și menține cadoul făcut rectorilor (colegii ei de partid și de coaliție) - le oferă încă 10 de ani de mandat! Deși toată lumea îi spune că e grav și că devine complice al dinastiilor universitare.
3. După ce a încercat șmecheria cu „salariul mediu” pentru profesori, trecută în lege ca mare realizare, a recunoscut că a pasat problema spre legea salarizării și la Ministerul Muncii. Ne spune că nu este treaba ei, ci că este de fapt o negociere politică! Deși toată lumea îi atrăgea atenția că legile au abandonat profesorii.
V-am zis că am făcut și un test de bun simț. Am trimis personal 3 propuneri pe adresa ministerului. Ele corectau erori juridice flagrante. Am vrut să văd dacă cineva ține cont și chiar a existat intenția unui minim dialog. Ei bine, nu. Nici vorbă de atenție și interes.
Doar ca să dau un exemplu: La art. 112 alin. (17) din proiectul Legii învățământului preuniversitar, dna Ligia Deca a uitat că în loc de „Birouri Teritoriale - ARACIIP”, la presiunea baronilor din teritoriu a cedat și a pus sintagma „Birouri Județene - ARACIIP”. Ca să satisfacă setea de sinecuri politice pentru colegii ei de coaliție. Dar, în mod înduioșător, dna Ligia Deca (sau cine a scris acolo prin lege) a lăsat la atribuțiile „Birourilor Judetene” și obligația de a se ocupa de „județele arondate”. Ridicol... Așadar - Câte județe arondate va avea un Birou Județean, doamna Deca?
Dincolo de râsul-plânsul situației, revin la cea mai importantă întrebare: de ce au fost ignorate propunerile? Fie este o ambiție stupidă de a nu ține cont de nimeni, fie incapacitatea de a purta un dialog, de a gestiona sute și mii de opinii. Ori amândouă, probabil.
Revenim, doamna ministru, la solicitarea de a face publice propunerile primite la minister. Altminteri, concluzia evidentă este că întreg procesul de elaborare și consultare pentru legile educației a fost unul ratat.”
 



Go to top