Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR Cristi Berea: „Viitorul este verde, dar doar pe hârtie”

Senatorul USR de Iași, Cristi Berea, arată că actuala guvernare, prin diverse măsuri absurde sau prin indiferență, descurajează românii să-și aleagă autoturisme fie din categoria hibridă, fie din cea electrică.

Într-o declarație politică, Senatorul USR Cristi Berea arată că  la nivel european, anul 2035 este termenul de final al motorului cu ardere internă. Astfel, în prezent este importat să ne pregătim corespunzător pentru „viitor, un viitor sustenabil, eficient și, desigur, verde”. Senatorul USR arată că „în România, numărul de mașini electrice va atinge pragul de 25.000 până la sfârșitul acestui an”, iar acest număr se datorează gratuităților și subvențiilor oferite de stat.

Cristi Berea: Voi depune o interpelare la Ministerul Afacerilor Interne pentru a afla mai multe despre această nouă piață cu potențial semnificativ pentru România, pentru a susține ajutorul acordat către cei care achiziționează mașini electrice și pentru a ridica un semnal de alarmă referitor la infrastructura insuficientă din domeniu.”

În declarația sa politică, Senatorul USR, Cristi Berea arată că în ciuda facilităților și beneficiilor propuse de stat, stațiile de încărcare sunt încă rare, fiind în număr de 1.313 încărcătoare pe teritoriul României, iar acest lucru înseamnă cozi. Alături de acest aspect, Senatorul USR menționează și prețurile ridicate la facturile de energie, care diminuează dramatic rentabilitatea acestor mașini.
 
Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:

„Viitorul stă la coadă la stația de încărcare
Ne pregătim pentru viitor, un viitor sustenabil, eficient și, desigur, verde. Un pas foarte important pentru a atinge acest scop este înlocuirea mașinilor clasice, care funcționează pe bază de combustibili, cu cele electrice. La nivelul Uniunii Europene, termenul de final al motorului cu ardere internă este 2035, dar momentul să ne pregătim pentru această schimbare este acum.
Piața mașinilor electrice este una în plină expansiune, iar o simpla navigare prin diversele pagini online de știri, ne indică un interes susținut în materie de noutățile anunțate de marii producători auto. Prețurile devin din ce în ce mai accesibile pentru cetățenii de pretutindeni, ceea ce înseamnă că vom observa în continuare o creștere a numerelor de mașini electrice. În România, numărul de mașini electrice va atinge pragul de 25.000 până la sfârșitul acestui an. Statul român a jucat un rol foarte important prin acordarea de subvenții pentru achiziționarea acestor mașini. Gratuitatea unor stații de încărcare și a parcărilor în anumite zone, dar și numerele de înmatriculare de culoare verde, sunt factori care motivează românii în a alege un autoturism electric sau hibrid.

Cu toate acestea, infrastructura nu ține pasul. Conform portalului Plugshare, folosit de români pentru a găsi cea mai apropiată stație de încărcare, în acest moment există 2.896 de încărcătoare publice, iar numărul locațiilor publice de încărcare este 1.313. Inevitabil, unele dintre acestea sunt defecte, aglomerându-le astfel pe cele funcționale și formând cozi semnificative. Timpul de încărcare a unei astfel de mașini este destul de mare, iar aglomerația la stațiile de încărcare, poate duce chiar la dublarea timpului de călătorie pentru distanțe lungi. Distribuirea stațiilor nu este una uniformă la nivel național, fapt care înseamnă că anumite zone ale țării sunt pur și simplu inaccesibile pentru proprietarii de mașini electrice.
Prețurile la curent sunt de asemenea o problemă care poate descuraja romanii din a achiziționa aceste mașini. Mulți dintre proprietarii de mașini electrice locuiesc la casă și au acces la prize proprii pentru a își încărca autoturismul. Prețurile ridicate la curent vor face aceste mașini să își piardă rentabilitatea din punct de vedere al costurilor de încărcare.

În ultimul rând, este important să discutăm despre cum ar putea România să își asigure un loc pe piața de producție al autoturismelor electrice. Până la sfârșitul acestui an, mașinile hibride Dacia vor avea tehnologie produsă în România, dar acest lucru nu este suficient. Este momentul să susținem nu doar achiziția de mașini electrice, ci și producția acestora.

Voi depune o interpelare la Ministerul Afacerilor Interne pentru a afla mai multe despre această nouă piață cu potențial semnificativ pentru România, pentru a susține ajutorul acordat către cei care achiziționează mașini electrice și pentru a ridica un semnal de alarmă referitor la infrastructura insuficientă din domeniu. ”
 



Go to top