Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR PLUS de Diaspora, Radu Mihail, a discutat cu reprezentanți ai Poștei Române privind situația votului prin prin corespondență la alegerile parlamentare din Decembrie

Senatorul USR PLUS de Diaspora, Radu Mihail, a discutat cu reprezentanți ai Poștei Române cu privire la modul în care au fost gestionate voturile prin corespondență, cât și soluțiile pentru eficientizarea întregului proces pentru viitoarele scrutine.
 
Din cele 35.808 de plicuri expediate din România, 95% au ajuns la alegători. La birourile electorale pentru votul prin corespondență au ajuns la timp 21.329 plicuri cu voturi ce au fost numărate, iar ulterior datei limită de 3 decembrie au mai ajuns alte 7.147 plicuri până în prezent.
 
În cadrul discuțiilor au fost identificate mai multe probleme care au condus la disfuncționalități în transmiterea plicurilor pentru votul prin corespondență:
  • Reducerea serviciilor de poștă aeriană, pe fundalul pandemiei;
  • Blocajele create la oficiile poștale locale din țările gazdă; în multe locații plicurile au staționat și mai bine de o săptămână până să fie trimise către destinația finală.
  • Livrarea a fost îngreunată din cauza formatului plicului, a cărui mărime s-a dovedit a fi neadaptată pentru anumite căsuțe poștale existente, iar alegătorii au fost nevoiți să se deplaseze personal la oficiul poștal pentru ridicare sau expediere.
 
De asemenea, o parte dintre alegători au optat să voteze la secția de votare pentru a fi siguri că vor putea să-și exercite dreptul la vot și nu au mai expediat plicul către un birou electoral.
 
Radu Mihail: ”Săptămâna viitoare vom primi mai multe detalii tehnice de la reprezentanții Poștei Române. Vom solicita noi informații de la instituțiile responsabile, AEP și STS, cu privire la numărul alegătorilor care au reușit să voteze la o secție de votare din rândul celor al căror plic a ajuns după termenul limită. Vom propune organizarea unui grup de lucru cu reprezentanții Poștei Române, AEP, MAE și STS pentru a identifica cele mai bune soluții legislative și tehnice ca votul prin corespondență să se desfășoare ușor, transparent și eficient la următoarele alegeri.”
 
Din discuții, au reieșit mai multe idei și soluții pentru eficientizarea procesului de vot prin corespondență, printre care:
  • Includerea opțiunii preplătite de expediere a plicurilor la misiunile diplomatice. În acest fel, alegătorii vor fi încurajați să trimită plicurile cu voturile lor la cea mai apropiată misiune, fără niciun cost suplimentar, iar timpul de livrare va fi scurtat semnificativ.
  • Utilizarea unor plicuri mai mici.
  • Regândirea modalității de sigilare a plicurilor.
  • Creșterea trasabilității prin înregistrarea datei de primire a plicului de către alegător.
 
 



Go to top