Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR Ștefan Pălărie: „Ligia Deca, fără busolă la conducerea educației”

Senatorul USR de București, Ștefan Pălărie, acuză Ministrul Educației Naționale, pe doamna Ligia Deca, că în loc să aducă un plus de transparență în cazul modificării legilor educației, a ales calea tăcerii și secretizării, pierzând credibilitatea de a face noile legi ale educației”. Senatorul USR arată că noul ministru al educației a devenit doar un instrument politic, în ciuda pregătirii sale.

Într-o declarație politică, senatorul USR Ștefan Pălărie prezintă câteva probleme pe care le-ar putea cuprinde noile legi ale educației: creșterea costurilor și a presiunii asupra părinților, nu propun nicio soluție față de factorii de risc din școli – droguri, violență asigurarea împotriva incendiilor etc., o serie de decizii se vor muta la „pixul” ministrului, salariile profesorilor rămân neschimbate.

Ștefan Pălărie: „După ce USR și eu, personal, am invitat-o pe Ligia Deca de 4 ori la Comisii, cu cea mai mare deschidere, și după ce am fost ignorați... noi, toți membrii Parlamentului, o chemăm de data aceasta în plen, unde are și obligația să vină. Este inclusiv pentru dumneaei o șansă de a-și recredibiliza imaginea proprie și a acestor legi distrusă în doar 5 luni de mandat (octombrie – februarie).”

Senatorul USR de București, Ștefan Pălărie arată că doamna Deca este invitată pe 1 martie în Parlament, în contextul acestui ghiveci de legi în care fiecare din partide pune ce dorește”, pentru a aduce justificări privind funcția pe care o ocupă și pentru explicarea strategiei privind legile educației.
 
Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:

Ligia Deca, fără busolă la conducerea educației

Ligia Deca, ministrul educației, a ales calea tăcerii și secretizării, pierzând credibilitatea de a face noile legi ale educației. După părerea noastră, a pierdut complet busola, dar și cârma.
De aceea USR a chemat-o în Parlament să explice, de 1 martie, CE dorește totuși de la acest minister și domeniu. Nu a spus până acum. 1 martie este termenul când legile trebuiau să fie măcar supuse dezbaterii publice.
E complet surprinzător că un om calificat și față de care existau așteptări a clacat politic complet, devenind un instrument politic și atât.
Nu poți crede pe cineva care tace și se ascunde permanent. Nu și-a prezentat obiectivele și ce vrea să facă în Parlament și a ascuns legile educației de ochii oricui.
Ligia Deca nu a înțeles ceva elementar: că legile educației nu sunt legi pentru Ciucă și Ciolacu, pentru PSD și PNL, ci pentru copiii României.
După ce USR și eu, personal, am invitat-o pe Ligia Deca de 4 ori la Comisii, cu cea mai mare deschidere, și după ce am fost ignorați... noi, toți membrii Parlamentului, o chemăm de data aceasta în plen, unde are și obligația să vină. Este inclusiv pentru dumneaei o șansă de a-și recredibiliza imaginea proprie și a acestor legi distrusă în doar 5 luni de mandat (octombrie – februarie).
Avem de-a face cu un ghiveci de legi în care fiecare din partide pune ce dorește. Exact la întrebările simple și de bază nu avem un răspuns: cum ținem copiii în școli să nu mai abandoneze? Cum facem să vină profesorii la catedră și să nu intre sistemul în colaps? Cum facem ca educația să fie gratuită cu adevărat? Cum facem ca universitățile românești să crească în calitate și nu în fraudă?
Vrem să știm, și noi de la USR, și toți cei implicați în educație, CE intenții există pentru învățământul românesc. Suntem îngrijorați de aceste versiuni ale legilor, pe surse, care:
-        Cresc costurile și presiunea pe părinți – forțându-i, de exemplu, să plătească meditații ca să poată da examene în licee mai bune;
-        Lasă copiii să învețe în școli nesigure, nu fac nimic pentru a contracara violența, drogurile sau pentru a spori siguranța la incendii a clădirilor (vorbim aici de intrarea în legalitate);
-        Cresc imens birocrația cu tot felul de instituții noi;
-        Pasează problema salariilor profesorilor;
-        Lasă în aer fără răspuns problema plagiatelor în universități;
-        Mută zeci de decizii în pixul politic al ministrului.
Vrem un viitor pentru educație, nu un faliment generalizat în brațele comode ale politicienilor.”
 



Go to top