Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR Ștefan Pălărie: ”Cu o lege, chiar cu două, nu se face primăvară în educație. Începutul de an școlar e un eșec pe toate liniile”

Senatorul USR Ștefan Pălărie acuză Ministerul Educației că a ratat cu totul începutul anului școlar, care este compromis.

Într-o declarație politică, senatorul USR de București, Ștefan Pălărie, care este și membru al comisiei pentru educație din Senat, consideră că degeaba vorbești despre România educată și reforme, dacă primul lucru pe care îl faci ca Minister și Guvern este să mai pui un rând de oameni numiți politic în inspectoratele județene.

Ștefan Pălărie: ”Să amâni transformarea inspectoratelor județene în direcții, cu concursuri organizate, abia pentru anul viitor, 2024, când... ce să vezi, sunt alegeri, deci probabil vor fi amânate din nou. Nu e de mirare, ca urmare, să găsim printre cei numiți politici cazuri de inspectori generali certați cu legea sau care nu pot să vorbească în public, așa cum am văzut la Dâmbovița. Efectele dramatice ale politizării se văd și la Buzău, unde un condamnat pentru infracțiuni sexuale a fost găsit predând desen la o școală – iar inspectoratul spune că nu poate face nimic pentru a verifica cine se angajează, deși are o bază de date pentru așa ceva.”

În declarația sa politică, senatorul USR de București, Ștefan Pălărie arată că Ministerul Educației a rămas restant și la capitolul actualizării curriculei, care este veche, iar după o săptămână de școală, ministerul e incapabil să asigure măcar manuale pentru toți elevii și toate materiile.

USR le cere guvernanților să nu se mai ascundă după vorbele mari ale „României educate” și să înceapă să facă schimbările așteptate, cu sau fără legile educației, conchide Ștefan Pălărie.

Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:

”Începutul ratat de an școlar și al noilor legi ale educației
Cu o lege, nici chiar cu două, nu se face primăvară. Așa s-ar rezuma începutul de an școlar, primul după adoptarea legilor educației. Astfel spus, suntem tot acolo unde eram.

Voința de a schimba lucrurile nu există aproape deloc – nici măcar în lucrurile simple. Degeaba vorbești despre România educată și reforme, dacă primul lucru pe care îl faci ca Minister și Guvern este să mai pui un rând de oameni numiți politic în inspectoratele județene. Chiar în prima zi a lui septembrie.

Iar apoi să amâni transformarea inspectoratelor județene în direcții, cu concursuri organizate, abia pentru anul viitor, 2024, când... ce să vezi, sunt alegeri, deci probabil vor fi amânate din nou.

Nu e de mirare, ca urmare, să găsim printre cei numiți politici cazuri de inspectori generali certați cu legea sau care nu pot să vorbească în public, așa cum am văzut la Dâmbovița. Efectele dramatice ale politizării se văd și la Buzău, unde un condamnat pentru infracțiuni sexuale a fost găsit predând desen la o școală – iar inspectoratul spune că nu poate face nimic pentru a verifica cine se angajează, deși are o bază de date pentru așa ceva. De ce? Pentru că sunt obișnuiți să acționeze doar politic și să nu deranjeze pe cineva care poate e pila cuiva pe la vreo școală. Așadar, toată lumea închide ochii și nu face nimic.

La nivelul siguranței în școli, fiecare a rămas să se descurce cum poate, după ce amendamentele noastre, ale USR, prin care primăriile erau obligate să asigure paza, au fost respinse fără nici un fel de discuții – din nou, mai degrabă pentru că nu au vrut să-și deranjeze colegii lor de partid din teritoriu.

Tot legat de siguranță, am asistat siderați la o bâlbâială generală în Guvern, despre fenomenul negativ al drogurilor – unde prima gândire și primul reflex al acestora a fost să arunce vina pe elevi, să imagineze o testare în masă a acestora, fără a discuta deloc despre cum opresc traficul de droguri – loc unde autoritățile nu par capabile să prindă pe nimeni sau vreo captură majoră, conform statisticilor.

Haosul general a cuprins și zona de burse sau partea de deconturi pentru transportul elevilor, părând că Ministerul vrea să facă mai degrabă economie la început de an școlar, nu să înceapă să rezolve problema abandonului școlar, a celor care nu reușesc să ajungă la școală sau care nu au bani să stea la școală.

Ministerul Educației a rămas restant și la capitolul actualizării curriculei, care este veche, rămasă grav în urmă. Însă, până acolo, să nu uităm că, după o săptămână de școală, sunt încă incapabili să asigure măcar manuale pentru toți elevii și toate materiile.

La toate se adaugă banii pe care, deși pe hârtie învățământul e gratuit, părinții trebuie să îi scoată din buzunare, masiv – până acolo unde o mulțime de elevi ajung să renunțe chiar cu totul la a mai face școala.

USR le cere guvernanților să nu se mai ascundă după vorbele mari ale „României educate” și să înceapă să facă schimbările așteptate, cu sau fără legile educației.”
 



Go to top