Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatul a adoptat în unanimitate inițiativa USR de organizare de clase de acomodare pentru copii români care revin acasă după ce au urmat forme de învățământ în străinătate

Senatul a adoptat în unanimitea inițiativa legislativă a deputatei USR Oana Țoiu privind  înființarea grupelor de acomodare pentru copiii care revin din Diaspora, în cadrul cărora preșcolarii și elevii să beneficieze de cursuri de limbă, cultură și civilizație română, în paralel cu orele de curs obligatorii.

De asemenea, inițiativa prevede pregătirea profesorilor și a psihopedagogilor pentru a răspunde nevoilor specifice ale acestora precum și obligativitatea unităților de învățământ cu un număr mai mare de 5 elevi anterior școlarizați în străinătate de a elabora un plan pentru sprijinirea integrării acestora, prin crearea unui pachet de acțiuni de asistență, consiliere psihopedagogică dedicată elevilor, ateliere, tabere și alte activități extracurriculare.

Oana Țoiu: ”Diaspora a fost în mod constant printre cei mai mari investitori din țară iar, în plină pandemie, românii din Diaspora au trimis acasă 3,4 miliarde de euro, depășin investițiile străine directe pentru prima dată în ultimul deceniu. Este cel mai ridicat nivel al remitențelor din UE dar România are nevoie în special de mintea, de energia, de spiritul antreprenorial al românilor care sunt acum răspândiți prin toate colțurile lumii. Să le cerem să se întoarcă este în zadar până nu folosim mai cu rost banul public și nu creștem pentru toți românii standardele educaționale și știm că familia rămâne pe primul loc în decizii, peste 70% din banii trimiși acasă fiind destinați sprijinului pentru aceasta. Pentru copiii familiilor care aleg să se întoarcă de acum școlile vor organiza grupe de acomodare pe tot parcursul anului, în paralel cu cursurile tipice, și sperăm că o integrare mai bună a copiilor va stabiliza și o reinserție de succes a părințillor pe piața forței de muncă unde avem un deficit de resurse umane calificate.”

Asemenea sisteme de integrare există și sunt funcționale în numeroase țări precum Franța, Luxemburg sau Canada. În Quebec primele clase de acomodare au fost înființate încă din anul 1969.
Este știut că elevii, chiar și cei care au mai fost școlarizați în România, se confruntă cu dificultăți de exprimare și scriere după o perioadă de timp petrecută în străinătate, iar cea mai eficientă pentru integrarea lor rapidă este sprijinirea acestora prin cursuri intensive de limba română, în timp ce urmează cursurile clasei în care au fost integrați în urma echivalării.  Din datele inspectoratelor școlare 10.000 -11.000 de copii români care au început educaţia în altă ţară se integrează în sistemul românesc, anual.

Inițiativa legislativă a deputatelor Oana Țoiu și Simina Tulbure a fost adoptată în unanimitate, cu 105 voturi PENTRU. Senatul este cameră decizională, inițiativa merge acum la promulgare, de către Președintele Klaus Werner Iohannis.



Go to top