Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR Cristi Berea: „Ce vizităm anul acesta? Nu România!”

Senatorul USR de Iași, Cristi Berea, arată că statistica privind turismul pe teritoriul României este îngrijorătoare. Țara are multe de oferit: peisaje montane deosebite, explorarea Deltei Dunării, evenimente culturale și artistice. Cu toate acestea, numerele turiștilor români și străini care optează pentru România ca destinație de vacanță scad îngrijorător.
Într-o declarație politică, Senatorul USR Cristi Berea afirmă că există o serie de probleme care împing turiștii să nu opteze pentru România: pe litoral prețurile sunt foarte mari, în zonele montane nu există trasee corespunzătoare, Infrastructura este problematică, stațiunile au nevoie de modernizare, iar industria HORECA are nevoie de sprijin în contextul inflației și al crizei energetice”. Astfel, anul acesta, în Deltă s-au înregistrat 35.000 de turiști, față de anii anteriori pandemiei, când numărul atingea pragul de un milion de turiști.

Cristi Berea: Voi depune o interpelare la Ministerul Turismului pentru a afla mai multe despre strategia de susținere și dezvoltare a turismului românesc, pentru a susține investiții în domeniu și pentru a propune un studiu elaborat referitor la motivele pentru care România își pierde din popularitate ca destinație de vacanță.

În declarația sa politică, Senatorul USR, Cristi Berea, în contextul pandemiei COVID-19, afirmă ironic „aeroporturile europene sunt pline de turiști. Unde se duc aceștia? Nu în România. Inclusiv cetățenii români preferă destinații internaționale”.
 
Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:
 
„Ce vizităm anul acesta? Nu România!”

            Cu ocazia succesului de pe internet a știrilor și a glumelor referitoare la petrecerea unor miliardari internaționali la Castelul Bran, vă propun să vorbim despre realitatea îngrijorătoare a turismului din România. Potrivit statisticilor, turismul intern și numărul turiștilor străini care aleg țara noastră ca destinație de vacanță, sunt în plină scădere.

            Este foarte important pentru România să atragă mai mulți turiști, iar acest lucru nu ar trebui să fie foarte greu, în condițiile în care avem de oferit așa de multe. Uităm uneori faptul că țara noastră are peisaje montane excepționale, litoral și deltă, arhitectură diversă, tradiții și cultură bogată.

            Numărul de turiști a scăzut semnificativ pe litoralul Mării Negre anul acesta, din cauza prețurilor extrem de mari. La munte, în lipsă de trasee și rute accesibile, cifrele sunt și ele în scădere. Delta Dunării, o destinație de top, înregistrează scăderi de la un milion de vizitatori înainte de pandemie, la doar 35.000 anul acesta. Capitala este singura destinație unde turismul este în creștere, deși nu semnificativă, datorită evenimentelor, festivalurilor și a obiectivelor turistice.

            Faptul că turismul din România scade, ne indică un singur lucru: nu investim suficiente fonduri și nu avem o strategie adecvată pentru a promova turismul, atât intern, cât și pentru cetățenii străini. Inițiative în această materie sunt puține, în ciuda faptului că o astfel de investiție ar putea fi foarte rentabilă pentru o țară precum a noastră.

            Desigur, luăm în considerare și cei doi ani de pandemie și procesul de revitalizare prin care turismul trebuie să treacă. Cu toate acestea, aeroporturile europene sunt pline de turiști. Unde se duc aceștia? Nu în România. Inclusiv cetățenii români preferă destinații internaționale.

            Pentru a putea fi competitivă pe piața turismului, România trebuie nu numai să fie prezentă la toate târgurile și expozițiile turistice internaționale, cu un plan de marketing bine pus la punct, ci trebuie să promoveze și turismul intern. Este important ca fondurile să circule în economie pentru a încuraja dezvoltarea. Infrastructura este problematică, stațiunile au nevoie de modernizare, iar industria HORECA are nevoie de sprijin în contextul inflației și al crizei energetice.

            Voi depune o interpelare la Ministerul Turismului pentru a afla mai multe despre strategia de susținere și dezvoltare a turismului românesc, pentru a susține investiții în domeniu și pentru a propune un studiu elaborat referitor la motivele pentru care România își pierde din popularitate ca destinație de vacanță.
 



Go to top